Partnerzy serwisu:

Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego

Przemysław Farsewicz 17.05.2022

arrow
arrow
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
fot. UM Lublin
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Stoi stalowa konstrukcja dachu lubelskiego dworca metropolitalnego
Miasto chwali się postępem prac przy budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w pobliżu dworca Lublin Główny. Nowy obiekt będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej. Zaawansowanie robót wynosi już 41 proc.
– Na placu budowy pojawiła się już większość stalowych konstrukcji w miejscu, gdzie będzie znajdował się budynek dworca i perony. Materiałami dominującymi w jego bryle będą szkło i beton, natomiast ażurowa konstrukcja filarów przykrytych szklanym dachem nada lekkości przyszłym peronom autobusowym – chwali się miasto.

Lublin prezentuje postępy prac, które na zlecenie Zarządu Dróg i Mostów oraz Zarządu Transportu Miejskiego realizuje Budimex. Wartość kontraktu to ponad 231 mln zł. - Stan zaawansowania prac na całej budowie wynosi aktualnie około 41 proc. – przekazuje Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin.

Inwestycja nada nowy wygląd staremu placowi dworcowemu w Lublinie i zamieni go w wyjątkowy deptak oraz nowoczesne centrum komunikacyjne w regionie. Wykonawca buduje nowy gmach dworca autobusowego pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową. Dla komunikacji zamiejskiej na terenie dworca przewidziano 43 perony odjazdowe. Łączna powierzchnia placów manewrowych wraz z peronami wyniesie ponad 19 tys. mkw. Do tego, w ramach inwestycji, wokół dworca powstanie zupełnie nowy układ drogowy, który ma usprawnić ruch i komunikację. Zakres prac budowlanych obejmuje modernizację ulic: Dworcowej, Młyńskiej, 1 Maja, Pocztowej oraz Gazowej. pod budynkiem dworca powstanie parking podziemny dla 174 samochodów.

Jak przekazuje miasto, w związku z budową budynku głównego zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Do tego rozpoczęto izolację stropu nad garażem podziemnym. Zakończono montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich 22 oraz zamontowano 14 koron, z ponad połową konstrukcji dachu. Skończyły się też prace przy wylewaniu stóp fundamentowych wiat peronowych.

Powstały już trzy ciągi wiat peronowych. Na wiatach zamontowano łaty, na których będą montowane panele fotowoltaiczne i zamontowano konstrukcję pod panele fotowoltaiczne. Rozpoczęto wykonywanie podbudowy i ustawianie krawężników pod wiatami peronowymi. Oprócz tego, przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników i wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne na drogach manewrowych.

Dobiegły końca prace przy budowie kanalizacji deszczowej i wodociągu na ul. Krochmalnej oraz zamontowano zbiornik retencyjny. Obecnie układane jest zbrojenie i warstwa poślizgowa i wykonywano 75% nawierzchni betonowej na miejscach postojowych dla autobusów. Zaczęła się budowa trakcji trolejbusowej oraz sadzenie drzew.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony