Partnerzy serwisu:

Stargard z nowym dworcem autobusowym połączonym z PKP

Jakub Dybalski 18.08.2017

arrow
arrow
Stargard z nowym dworcem autobusowym połączonym z PKP
fot. Gmina Miasto Stargard
Stargard z nowym dworcem autobusowym połączonym z PKP
Stargard z nowym dworcem autobusowym połączonym z PKP
Gmina Miasto Stargard podpisała umowę ze Strabagiem na realizację Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego wraz z przebudową ulicy Towarowej. To obecnie największa inwestycja drogowa realizowana w mieście, a jej wartość wynosi 21 mln zł netto. Planowany termin zakończenia projektu to grudzień 2018 r.
25 sierpnia Strabag przejmie plac budowy i rozpocznie prace przygotowawcze. W ramach inwestycji przebuduje skrzyżowania ulic Szczecińskiej, 11 Listopada, Bema i Towarowej, w miejsce których powstanie rondo stanowiące wjazd na teren centrum przesiadkowego.

W zakresie przebudowy układu drogowego firma budowlana wykona również prace branżowe – na sieci energetycznej, teletechnicznej, wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Po remoncie ulica Towarowa na całej długości będzie dwukierunkowa.

W pobliżu wieży ciśnień zbudowany zostanie dworzec autobusowy z 8 zadaszonymi peronami, zatoką postojową i parkingami - Park&Ride, Kiss&Ride oraz Bike&Ride. Przebudowane zostaną także chodniki, a wokół powstaną ścieżki rowerowe.

Budowa Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego jest powiązana z przebudową dworca kolejowego, która zapewni swobodne przejście z dworca autobusowego ZCP na dworzec PKP. Na terenie centrum przesiadkowego znajdzie się także dwupoziomowy budynek administracyjny, a w nim między innymi kasy i poczekalnia.

Inwestycja znacząco wpłynie na cały układ komunikacyjny w Stargardzie, poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżujących oraz dostosuje infrastrukturę transportową do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony