Stadler dostarczy tramwaje do Sarajewa








Sarajewo podpisało ze Stadlerem umowę na dostawy 15 nowych tramwajów. To pierwsze nowe pojazdy od dekad. Rozpoczęcie dostaw zaplanowano w 2023 r.
Umowa między Kantonem Sarajewo a Stadlerem została podpisana 1 września. Producent dostarczy w sumie 15 nowych tramwajów z opcją na kolejne pięć pojazdów. Wartość umowy to 34,745 mln euro, a zakup jest możliwy dzięki kredytowi z EBOiR i EBI. Dostawa pierwszego tramwaju spodziewana jest po 24 miesiącach – we wrześniu 2023 r. Dostawy zakończą się w ciągu 32 miesięcy – do lata 2024 r.
– Mieszkańcy po dekadzie oczekiwania w końcu dostaną transport publiczny, na jaki zasługują. Wraz z przebudową linii tramwajowej, zakupem trolejbusów i tramwajów kontynuujemy duże projekty i inwestycje, które stworzą nowe, nowoczesne oblicze Sarajewa. Oprócz tych 15 uzgodniliśmy już zakup dodatkowych tramwajów i trolejbusów. Pracujemy nad rozbudową sieci tramwajowej w kierunku Hrasnicy i sieci trolejbusowej w kierunku Vogošća. Liczymy, że do końca 2025 roku będziemy mogli odnowić w pełni infrastrukturę komunikacji publicznej, a także niezbędną infrastrukturę drogową – mówi Adnan Šteta, minister transportu w Kantonie Sarajewo.
Zaoferowany pojazd bazuje na modelu typu Tango NF2 , który producent dostarczył do Ostrawy. Niskopodłogowe trójczłonowe pojazdy pomieszczą 180 podróżnych, z czego 79 na miejscach siedzących. Przewidziano monitoring, klimatyzację, wyświetlacze i zapowiedzi głosowe oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Pojazdy będą mogły rozwijać prędkość do 70 km/h.
Stadler pokonał Škodę, Alstom, CAF i Durmazlara. To pierwsze zlecenie producenta na terenie Bośni i Hercegowiny. Produkcja ma odbywać się w Polsce i Hiszpanii. – Sarajewo od lat 60. XX w. nie kupowało żadnych nowych tramwajów. To pierwszy raz, po kilku poprzednich zakupach używanych tramwajów, dzięki tej historycznej inwestycji Sarajewo otrzyma zupełnie nowe tramwaje – powiedział Angsar Brockmeyer, przedstawiciel firmy Stadler.
– Mieszkańcy po dekadzie oczekiwania w końcu dostaną transport publiczny, na jaki zasługują. Wraz z przebudową linii tramwajowej, zakupem trolejbusów i tramwajów kontynuujemy duże projekty i inwestycje, które stworzą nowe, nowoczesne oblicze Sarajewa. Oprócz tych 15 uzgodniliśmy już zakup dodatkowych tramwajów i trolejbusów. Pracujemy nad rozbudową sieci tramwajowej w kierunku Hrasnicy i sieci trolejbusowej w kierunku Vogošća. Liczymy, że do końca 2025 roku będziemy mogli odnowić w pełni infrastrukturę komunikacji publicznej, a także niezbędną infrastrukturę drogową – mówi Adnan Šteta, minister transportu w Kantonie Sarajewo.
Zaoferowany pojazd bazuje na modelu typu Tango NF2 , który producent dostarczył do Ostrawy. Niskopodłogowe trójczłonowe pojazdy pomieszczą 180 podróżnych, z czego 79 na miejscach siedzących. Przewidziano monitoring, klimatyzację, wyświetlacze i zapowiedzi głosowe oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Pojazdy będą mogły rozwijać prędkość do 70 km/h.
Stadler pokonał Škodę, Alstom, CAF i Durmazlara. To pierwsze zlecenie producenta na terenie Bośni i Hercegowiny. Produkcja ma odbywać się w Polsce i Hiszpanii. – Sarajewo od lat 60. XX w. nie kupowało żadnych nowych tramwajów. To pierwszy raz, po kilku poprzednich zakupach używanych tramwajów, dzięki tej historycznej inwestycji Sarajewo otrzyma zupełnie nowe tramwaje – powiedział Angsar Brockmeyer, przedstawiciel firmy Stadler.
Komentarze:
Rynek tramwajowy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |