Partnerzy serwisu:

Stacja Kraków Swoszowice węzłem. Dwie oferty

Witold Urbanowicz 10.03.2020

Stacja Kraków Swoszowice węzłem. Dwie oferty
fot. Mathieu Mars, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
PKP PLK otworzyły oferty w prowadzonym wspólnie z miastem Kraków przetargu na przebudowę stacji Swoszowice. W ramach inwestycji ma powstać przejście pod torami, a dodatkowo zostanie wytyczony nowy dojazd. W ramach opcji przewidziano budowę parkingu przesiadkowego.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego wspólnie przez Kraków i PKP PLK, jest przebudowa stacji Kraków Swoszowice wraz w budową parkingu przesiadkowego park&ride. Postępowanie obejmuje zarówno projektowanie, jak i budowę.

Kraków Swoszowice leży w km 7,092 linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. W przyszłości ma stanowić element Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Istniejący niski peron wyspowy o wysokości 0,2 m ma zostać zastąpiony nowym peronem o wysokości 0,76 m, wyposażonym w sześć wiat punktowych. Powstać ma przejście podziemne na dwie strony torów. Przebudowana zostanie też infrastruktura sieciowo-torowa. Zaplanowano budowę drogi dojazdowej, a także zatok autobusowych wraz z wyposażeniem, miejsc postojowych dla taksówek, miejsc postojowych „Kiss & Ride”, trzech miejsc postojowych dla komunikacji miejskiej i busów podmiejskich, budowę chodników, parkingów rowerowych. Obiekty te mają powstać po stronie wschodniej linii kolejowej, z dojazdem od ul. Kąpielowej. W II etapie, w ramach zamówienia opcjonalnego, założono realizację parkingu przesiadkowego na 154 samochodów.

Wczoraj (9 marca) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Intop Tarnobrzeg wycenił prace na 41,834 mln zł brutto, w tym 34,678 mln zł na zamówienie podstawowe i 7,156 mln zł na opcję. Firma Swetelsky Rail Polska proponuje 44,951 mln zł brutto, w tym 37,313 mln zł na zamówienie podstawowe i 7,638 mln zł na opcję. Budżet na zamówienie podstawowe został określony na 23,599 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). Oba podmioty zaoferowały 60 miesięcy gwarancji.

Dokumentacja projektowa powinna być gotowa w ciągu 40 dni od zawarcia umowy, a wszelkie roboty powinny zostać wykonane w ciągu 205 dni (blisko siedem miesięcy). W ciągu pięciu miesięcy zamawiający może złożyć oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji, na realizację którego przeznaczono siedem miesięcy. Oznacza to, że wszystkie prace powinny zakończyć się w ciągu 12 miesięcy.

Jednocześnie, jak pisaliśmy, PKP SA prowadzą przetarg na przebudowę budynku dworca wraz z zagospodarowaniem placu dworcowego. Trwa ponowna ocena ofert po unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty, złożonej przez Zakład Remontowo-Budowlany Murdza.


mat. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony