Partnerzy serwisu:

Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory

Redakcja 28.07.2021

arrow
arrow
Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory
fot. UM Sosnowiec / Eurovia Polska
Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory
Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory
Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory
Sosnowiec: Na przedłużeniu „piętnastki” widać nowe tory
Budowa nowej linii tramwajowej w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze to pierwsza od blisko czterech dekad budowa nowego odcinka linii tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Na różnych odcinkach realizacja zadań znajduje się na różnych etapach – prace postępują, a pierwsze fragmenty torowisk już cieszą oko.
Prace przy budowie nowej linii tramwajowej w Sosnowcu prace prowadzone są jednocześnie na wielu frontach. Pod koniec czerwca, po zakończonej przebudowie, przełączone zostały nowe odcinki wodociągu w okolicy ronda Jana Pawła II oraz ul. Wolności. Przy ul. Rydza Śmigłego, ul. Wolności oraz przy al. Paderewskiego zakończona została także przebudowa kolizyjnych odcinków sieci gazowej. – Te prace, które wykonywane są niejako przy okazji, są niezbędne do realizacji głównego celu, choć nieczęsto się o nich mówi. Skupiamy się zwykle na elementach torowych i sieciowych, bo to istota naszych inwestycji, jednak wiele sił i środków trzeba zaangażować, by wykonać wszystkie niezbędne przebudowy instalacji podziemnych, po których to pracach można dopiero przystąpić do budowy torowisk – zaznacza Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Są już jednak miejsca, gdzie oko cieszą ułożone nowe tory. Na sporym fragmencie trasy równoległej do al. Paderewskiego wykonana została zabudowa rusztu torowego – są więc ułożone podkłady, a do nich przymocowane szyny. Płyty z szynami pojawiły się też na tramwajowym przejeździe przez jezdnię.

Trwają również prace na obiekcie inżynieryjnym przyszłego węzła przesiadkowego. – Są to roboty ciesielsko-zbrojarskie na segmencie szybu windowego oraz schodów, gdzie z końcem lipca przystąpimy do wykonania robót drogowych związanych z zabudową warstw konstrukcyjnych drogowych w przejściu nad obiektem. Tym samym na przełomie sierpnia i września planujemy dokonać pierwszego przełożenia ruchu na ulicy Braci Mieroszewskich – mówi dyrektor kontraktu Robert Wach z Eurovia Polska. Zawansowane są także prace na odcinku wzdłuż ul. Rydza Śmigłego, gdzie zabudowane zostały mury oporowe i gdzie zostały ułożone warstwy konstrukcyjne w torowisku wraz z jego odwodnieniem. Równocześnie wraz z zabudową warstw konstrukcyjnych, układane są przepusty rurowe dla przyszłych sygnalizacji świetlnych oraz kabli zasilania trakcji. W ramach przygotowań do kolejnych etapów prac wykonywane są także fundamenty pod przyszłe słupy trakcyjno-oświetleniowe oraz przygotowywany jest teren, na którym powstanie budynek przyszłej podstacji trakcyjnej.

Generalny wykonawca pochwalił się nietypowym projektem – na ogrodzeniu zaplecza budowy powstał mural nawiązujący do realizowanego zadania. Autorem oraz wykonawcą muralu, jest firma z Sosnowca, zajmująca się malowaniem artystycznym, przemysłowym oraz malowaniem z elementami przestrzennymi. – Jest to nasz ukłon w stronę mieszkańców. Zawsze staramy się tak organizować prace, aby redukować utrudnienia, a jeśli to możliwe zadbać również o aspekt wizualny. Budowa przecież nie musi być nudna! Mamy nadzieję, że przejeżdżając obok, przyjemnie jest rzucić okiem na ten fragment naszej budowy – mówi kierownik robót Krzysztof Franków z firmy Eurovia.

Zadanie o wartości 88,6 mln netto realizowane jest przez konsorcjum firm: Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich (Lider), KZN Rail z Krakowa i Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej. Prace mają się zakończyć najpóźniej w styczniu 2023 roku.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony