Partnerzy serwisu:

Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa

Witold Urbanowicz 06.05.2020

arrow
arrow
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
fot. UM Sosnowiec
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
Sosnowiec: Buspasem w wypadki – na poprawę bezpieczeństwa
Władze Sosnowca postanowiły o wprowadzeniu buspasów na jednej z ulic Zagórza. Nowe rozwiązanie ma nie tylko usprawnić komunikację, ale poprawić bezpieczeństwo. – Prosta, dwupasmowa droga zachęca do rozwijania zbyt dużych prędkości, zdecydowanie przekraczających 50km/h. Liczba zdarzeń, szczególnie w okolicach przejść dla pieszych jest ogromna – informuje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Jak wynika ze statystyk, ulice Braci Mieroszewskich i 11 Listopada nie należą do najbezpieczniejszych miejsc na drogowej mapie Sosnowca. Tylko w 2018 i 2019 r. doszło tam do 34 wypadków, w których 35 osób zostało rannych, z czego 12 w wyniku potrąceń. Do tego dochodzą liczne kolizje. Wśród przyczyn wypadków władze miasta wymieniają nierespektowanie ograniczeń prędkości i wyprzedzanie na pasach.

– Rozwiązań i poważnych zmian prowadzących do poprawy bezpieczeństwa oczekują oraz mieszkańcy. Zagórze to najludniejsza dzielnica Sosnowca, przez którą codziennie przejeżdża wielu kierowców. Prosta, dwupasmowa droga zachęca do rozwijania zbyt dużych prędkości, zdecydowanie przekraczających 50km/h. Liczba zdarzeń, szczególnie w okolicach przejść dla pieszych jest ogromna – informuje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Rozwiązaniem na zagórskich ulicach ma być buspas, który będzie obowiązywał w godzinach od 5.00 do 23.00 od skrzyżowania ulicy 11 Listopada i Hubala Dobrzańskiego do wysokości hali MOSiR przy ulicy Braci Mieroszewskich niedaleko granicy z Dąbrową Górniczą. Poruszać będą się nim mogły także taksówki. – O tym, że takie rozwiązanie się sprawdziło potwierdzają statystyki wypadków. Przed przebudową ulicy 3 Maja tylko w 2016 r. doszło na niej do trzech potrąceń pieszych w tym jednego śmiertelnego. Po zakończeniu prac i wprowadzeniu buspasa w 2019 roku nie odnotowano żadnego wypadku z udziałem pieszego – ŻADNEGO. Wszystko dlatego, że spadła prędkość z jaką kierowcy w tej chwili przejeżdżają przez ulicę 3 Maja – podkreśla prezydent. Buspasu nie będzie przed samymi skrzyżowaniami.

Zmiany zostaną też wprowadzone na odcinku ul. 11 Listopada – od skrzyżowania z ulicą Hubala-Dobrzańskiego do ronda Żołnierzy Wyklętych. Jak informują władze miasta, kierowcy poruszający się lewym pasem, będą musieli zjechać na prawy. Pojawi się strefa wyłączona z ruchu (tzw. martwe pole) oraz separatory. Ograniczenia będą obowiązywały w dwie strony.

Wprowadzanie nowej organizacji ruchu potrwa co najmniej kilka dni roboczych. – Wprowadzana organizacja ruchu nie jest ostateczna, jeśli nie przyniesie wzrostu bezpieczeństwa kierowców i pieszych Miasto poszuka innych rozwiązań – zaznacza Chęciński.



PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony