Partnerzy serwisu:

Sosnowiec: Aż 10 ofert na remont torów w ciągu Andersa i 1 Maja

Witold Urbanowicz 14.09.2020

Sosnowiec: Aż 10 ofert na remont torów w ciągu Andersa i 1 Maja
fot. Google Street Map
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na remont ok. 3-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu Andersa i 1 Maja od ul. Wojska Polskiego do ronda Zagłębia Dąbrowskiego. O zamówienie ubiega się aż dziesięć podmiotów, choć wszystkie propozycje przewyższają budżet zamawiającego.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Sosnowcu w ciągu ulic ul. Andersa od ul. Wojska Polskiego do ronda Ludwik i ul. 1 Maja od ronda Ludwik do ronda Zagłębia Dąbrowskiego (Gierka). To w sumie ok. 6000 metrów toru pojedynczego.

Założono wykonanie nowego torowiska w technologii podsypkowej na strunobetonowych podkładach, budowę odwodnienia, montaż nowych słupów trakcyjnych (w większości w międzytorzu), a także remont 14 peronów przystankowych na odcinku Ostrogórska – Cmentarz. Przystanki Zakopiańska zostaną przesunięte bliżej Śliskiej. Przystanki Tabelna znajdą się po wschodniej stronie skrzyżowania z tą ulicą. Przystanki Cmentarz znajdą się po zachodniej stronie ul. Maliny. Wymienionych bądź wybudowanych zostanie osiem rozjazdów – na rondzie Ludwik, w rejonie przystanku Ostrogórska (poza obrębem peronów), ul. Mikołajczaka oraz kościoła pw. Św. Jacka. Pojawią się trzy smarownice.

Dzisiaj (14 września) minął termin składania ofert. Wystartowało dziesięć podmiotów, ale żaden nie zmieścił się w budżecie określonym na 28,056 mln zł brutto. Najtaniej prace gotowa jest wykonać firma Tor-Krak, która zaproponowała 34,566 mln zł brutto. Konsorcjum Spec-Bruk i Progreg Budownictwo proponuje 36,062 mln zł brutto, NDI – 36,191 mln zł brutto, KZN Rail – 40,510 mln zł brutto, ZUE – 41,272 mln zł brutto, Pro-Tra Building – 42,196 mln zł brutto, Trakcja – 42,331 mln zł brutto, konsorcjum firm Estavel, Ambet i 4B-Finanse – 42,702 mln zł brutto, Spaw-Tor – 42,711 mln zł brutto, konsorcjum firm Silesia Invest i Tor-Kar-Sson – 44,896 mln zł brutto.

Jeśli zamawiający zdecyduje się przeznaczyć na realizację zamówienia, większą kwotę o wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 22 miesiące. Zamawiający zakłada, że inwestycja będzie realizowana przy zachowaniu ruchu po jednym torze.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony