Partnerzy serwisu:

Premiera Solarisa Urbino 9 LE electric. Będzie wodorowy przegubowiec!

Jakub Rösler 30.09.2021

Premiera Solarisa Urbino 9 LE electric. Będzie wodorowy przegubowiec!
Fot. Solaris
Do szerokiej gamy autobusów elektrycznych oferowanych przez Solarisa dołączył właśnie Urbino 9 LE electric, który jest bezpośrednim następcą pojazdu Urbino 8.9 LE. Pojazd zabierze na pokład do 63 osób, z czego 27 na miejscach siedzących. Jednocześnie Solaris zapowiedział na 2022 rok premierę 18-metrowego autobusu wodorowego.
Solaris dołączył do swojego portfolio kolejny pojazd. Tym razem jest to najmniejszy z rodziny elektrycznych autobusów Urbino, 9-metrowy Urbino LE electric. Elektrobus jest bezpośrednim następcą modelu Urbino 8.9 LE. 

Urbino 9 LE charakteryzuje się dynamiczną linią i wyglądem znanym z innych modeli z rodziny Urbino. Ponadto dzięki zwinności i niewielkim gabarytom idealnie sprawdzi w wąskich ulicach centrów miast. Mocny silnik i stosunkowo niewielka waga pozwalają mu dobrze pokonywać wzniesienia. Przedstawiciele firmy w trakcie prezentacji podawali przykłady państw gdzie służył poprzednik, a więc Urbino 8.9. Wśród nich znalazły się Austria, czy Szwajcaria, a więc można domniemywać, że te kraje w pierwszej kolejności znajdą się na celowniku firmy z Bolechowa.

– Technologia, innowacyjność, a także odpowiedź na zapotrzebowanie klientów charakteryzują naszą firmę od lat. Wiemy już, że tylko podążanie drogą autobusów zeroemisyjnych i rozwijanie tych technologii może sprawić, że doprowadzimy nasze miasta do bezpiecznej i zielonej przyszłości. Rodzina Solarisa to pojazdy o różnych długościach, napędach, a także konfiguracjach. To tysiące autobusów elektrycznych, wodorowych i trolejbusów dostarczonych do klientów, które wnoszą realny wkład w proekologiczny transport w Europie. Naszym celem jest pomaganiem miastom w dokonywaniu zielonej transformacji – powiedział Javier Calleja, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.

Autobus ma 9 metrów. Jest niskowejściowy i łatwo konfigurowalny, co ułatwia dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów. Elektrobus może być ładowany poprzez złącze Plug-In, a także poprzez dwa rodzaje pantografów. Ostateczna konfiguracja zależy od zamawiającego. Pojazd może zabrać 27 pasażerów na miejscach siedzących, a także do 63 pasażerów w modelu miejskim. Model międzymiastowy pomieści maksymalnie 60 osób. Jedną z opcji jest możliwość montażu zamkniętej kabiny kierowcy.

Pojazdy są wyposażone w system informacji pasażerskiej, a także ładowarki USB. Co ciekawe autobusy będą wyposażone w pakiet antywirusowy, co odpowiada potrzebom generowanym przez pandemię. Ponadto elektrobus ma system rozpoznawania martwego pola, a także zestaw kamer, które wyświetlają kierowcy obraz w miejscu tradycyjnych lusterek. Ma automatycznie włączane światła doświetlające pobocze, a także automatyczne wycieraczki.

Producent poinformował, że pierwsze pojazdy zostały już zamówione przez Kraków i Zawiercie, a wkrótce autobus pojawi się na testach dla dziennikarzy w różnych miastach Polski. Na pierwszy ogień mają iść Kielce. Na ten moment zostało zamówionych 20, do 25 sztuk 9-metrowego Urbino.

Przedstawiciele zapowiedzieli też, że w przyszłym roku premierę będzie miał nowy, 18-metrowy autobus wodorowy, o którym przedstawiciele Solarisa powiedzą więcej już na przyszłotygodniowej konferencji prasowej.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony