SKM Trójmiasto z jedyną ofertą na obsługę PKM

PKM Trójmiastofot. Pesa
Niemal pewne jest, że po nowo wybudowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pojadą składy SKM Trójmiasto. Przewoźnik złożył jedyną ofertę, tylko nieznaczenie przekraczającą budżet, który chce na obsługę linii przekazać Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Pierwotnie otwarcie ofert miało nastąpić 25 maja, stało się to jednak w piątek 29 maja. Przedstawiciele marszałka poinformowali media, że na zadanie nr 1, obejmujące obsługę linii kolejowych w ramach PKM (od września 2015) oraz przewozy na linii SKM pomiędzy Wejherowem a Tczewem (od grudnia 2015) wpłynęła tylko jedna oferta sygnowana przez PKP SKM Trójmiasto. Opiewa ona na kwotę 68 milionów 859 tysięcy złotych. Marszałek chciał przekazać na zadanie 68,1 mln zł, niewielkie w skali całego zadania przekroczenie będzie więc prawdopodobnie podlegało negocjacji między samorządem a przewoźnikiem. Jeśli oferta SKM Trójmiasto zostanie wybrana, częściowo rozwiązany zostanie problem integracji biletowej. Jeden przewoźnik operujący na trasie PKM i linii SKM posiadałby bowiem jeden system biletowy (wciąż nie byłby on jednak zintegrowany z taryfami za przejazd komunikacją miejską, chociaż istnieje w tym przypadku opcja nabycia specjalnego biletu metropolitalnego, jednego dla komunikacji miejskiej i kolei).
Do zadania nr 2, obejmującego przewozy dalekobieżne elektrycznymi zespołami trakcyjnymi na trasie Gdynia – Słupsk i Słupsk – Ustka (od grudnia 2015) zgłosiło się dwóch oferentów: PKP SKM Trójmiasto i Przewozy Regionalne. Na ten cel marszałek zapisał kwotę 17,5 mln zł. Obaj przewoźnicy chcą jednak za wykonanie usługi mniej: Przewozy Regionalne 13,750 mln zł, SKM 13,101 mln zł.
Urzędnicy marszałka będą mieli kilkanaście dni na analizę przedstawionych ofert i wybór przewoźnika. Umowy zostaną podpisane na okres do końca obowiązywania rozkładu jazdy 2015/2016.
Wciąż nie wiadomo, czy na obsługę pozostałych regionalnych linii kolejowych w województwie, obecnie obsługiwanych przez Przewozy Regionalne, również zostanie rozpisany przetarg, czy raczej zostaną one powierzone Przewozom Regionalnym, w ramach kontraktu wieloletniego, będącego podstawą restrukturyzacji tego przewoźnika.
Do zadania nr 2, obejmującego przewozy dalekobieżne elektrycznymi zespołami trakcyjnymi na trasie Gdynia – Słupsk i Słupsk – Ustka (od grudnia 2015) zgłosiło się dwóch oferentów: PKP SKM Trójmiasto i Przewozy Regionalne. Na ten cel marszałek zapisał kwotę 17,5 mln zł. Obaj przewoźnicy chcą jednak za wykonanie usługi mniej: Przewozy Regionalne 13,750 mln zł, SKM 13,101 mln zł.
Urzędnicy marszałka będą mieli kilkanaście dni na analizę przedstawionych ofert i wybór przewoźnika. Umowy zostaną podpisane na okres do końca obowiązywania rozkładu jazdy 2015/2016.
Wciąż nie wiadomo, czy na obsługę pozostałych regionalnych linii kolejowych w województwie, obecnie obsługiwanych przez Przewozy Regionalne, również zostanie rozpisany przetarg, czy raczej zostaną one powierzone Przewozom Regionalnym, w ramach kontraktu wieloletniego, będącego podstawą restrukturyzacji tego przewoźnika.
Komentarze:
Pomorska Kolej Metropolitalna

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |