Partnerzy serwisu:

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na monitoring, informację pasażerską i Gdynię Główną

Witold Urbanowicz 17.04.2019

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na monitoring, informację pasażerską i Gdynię Główną
mat. SKM Trójmiasto
Spółka PKP SKM Trójmiasto po roku ponawia spory przetarg na rozbudowę i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej. Wyremontowany i przebudowany zostanie także tzw. dworzec podmiejski w Gdyni z poszanowaniem jego zabytkowego charakteru. Szacowana wartość zamówienia to 48,3 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja – w formule projektuj i buduj – zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, a także modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna.

Jednym z celów projektu jest przystosowanie peronu SKM Gdynia Główna do odprawy podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się wraz z modernizacją przejścia podziemnego i układu torowego. Wymieniona zostanie nawierzchnia peronu, pojawią się nowe płyty krawędziowe. Konstrukcja wiaty peronowej oraz ściany w przejściu podziemnym zostaną oczyszczone. Wykonana będzie nowa izolacja przejścia podziemnego. Na wysokości peronu zostaną też wymienione szyny oraz słupy trakcyjne.

Wyremontowany i przebudowany zostanie dworzec podmiejski Gdynia Główna, wybudowany w 1959 r. Prace będą prowadzone z zachowaniem jego zabytkowego charakteru (usunięte mają zostać wtórne naleciałości, odkryte zostaną podcienia, na elewację mają powrócić m.in. oprawy oświetleniowe odwzorowujące charakter oryginalnych, potrójnych lamp świetlówkowych).

Dla całej linii SKM utworzony zostanie zintegrowany systemy monitorowania bezpieczeństwa, obejmujący m.in. system kontroli dostępu. W budynku dworca podmiejskiego Gdynia Główna powstanie centrum monitoringu. Kamery pojawią się na wszystkich stacjach i przystankach.

Powstanie również zintegrowany system zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje montaż, uzupełnienie, integrację bądź wymianę urządzeń informacji pasażerskiej. Przewiduje się przede wszystkim stosowanie ekranów LCD. System ma umożliwiać wyświetlanie informacji o planowanych i rzeczywistych czasach odjazdu pociągów, nadawanie automatycznych komunikatów głosowych.

Termin składania wniosków o udział w postępowaniu mija 22 maja. O wyborze zadecydują cena (90%), gwarancja (5%) oraz czas zamknięć torowych całodobowych (5%). Dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu 18 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację całości przeznaczono 37 miesięcy – cała inwestycja ma zakończyć się do 31 sierpnia 2022 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony