Partnerzy serwisu:

Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]

Redakcja 31.08.2021

arrow
arrow
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
fot. Łukasz Malinowski
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]
Rozpoczęły się jazdy testowe pierwszego 5-członowego Impulsa 2 produkowanego przez Newag dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Zanim pojazd zostanie dopuszczony do ruchu, musi przejść szereg szczegółowych badań m.in. w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu.
– Nasz nowy pojazd musi przejść badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych. Będzie także sprawdzany pod kątem TSI PRM, czyli dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Zanim zostanie odebrany musimy mieć absolutną pewność, że jest sprawny technicznie i bezpieczny dla naszych pasażerów i pracowników – dodał.

Dostawy zgodnie z planem


Realizacja kontraktu przebiega zgodnie z harmonogramem. Nowosądecki Newag dostarczy pierwsze pojazdy wiosną 2022 roku.

– Realizacja kontraktu dla stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem produkcji. Kolejne pudła pojazdów Impuls drugiej generacji są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza. Jestem pewny, że podróżni i pracownicy SKM docenią komfort i bezpieczeństwo podróży sprawdzonymi pojazdami z platformy Impuls – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG SA.

Kontrakt na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla stołecznego przewoźnika ma długą i skomplikowaną historię. Początkowo, w maju 2018 roku, kontrakt został podpisany z Pesą, ale ponad rok później, w październiku 2019 roku doszło do jego zerwania z uwagi na opóźnienia w dostawach pierwszych pojazdów. Pesa borykała się wówczas ze sporymi problemami. Wówczas przewoźnik postanowił rozpisać drugi przetarg, który wygrał już nowosądecki Newag.

Zarówno producent jak i przyszły użytkownik zapewniają, że terminy zapisane w umowach nie zostaną przekroczona, a realizacja umowy, a tym samym również dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, nie jest zagrożone.

Nowe pociągi dla aglomeracji

Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu będzie mógł elastycznie zarządzać podażą miejsc w pociągach, np. w godzinach szczytu. W tandemie złożonym z dwóch 4-członów, który w lecie przyszłego roku jako pierwszy zabierze pasażerów na pokład wygodnie usiądzie 288 osób. W dwóch 5-członach dostępne będą aż 372 miejsca siedzące.

Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony