Partnerzy serwisu:

Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony

Witold Urbanowicz 28.03.2021

arrow
arrow
Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony
mat. Siemens
Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony
Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony
Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony
Siemens realizuje kontrakt dla London Underground na wymianę taboru na linii Piccadilly. W ramach umowy wartej 1,5 mld funtów (ok. 8,1 mld zł) producent zapewni 94 pociągi, których dostawy rozpoczną się w 2025 r.
London Underground sukcesywnie odmładza tabor na kolejnych liniach. Teraz przyszła pora na linię Piccadilly, na której jeżdżą składy pamiętające lata 70. XX w. Pociągi te zostaną wycofane po ponad 50 latach eksploatacji w ruchu pasażerskim.

Nowe pojazdy dostarczy Siemens Mobility na bazie umowy z listopada 2018 r. Producent zaoferował pociągi rodziny Inspiro – oczywiście z dostosowaniem do specyficznych wymiarów linii głębokich londyńskiego metra, które wymuszają zaokrąglony kształt. W marcu Siemens wspólnie z London Underground zaprezentował uaktualnione wizualizacje składów.

Nowe pociągi pozwolą na zwiększenie zdolności przewozowej. 9-wagonowe pociągi o długości 113,7 m i szerokości 2,648 m będą jednoprzestrzenne. Jeden skład pomieści 1076 pasażerów (w tym 268 na miejscach siedzących) – to jest o 10% więcej niż obecne pojazdy. Składy będą dostosowane do ruchu z prędkością 100 km/h, a także charakteryzować się będą zużyciem energii mniejszym o 20%. W każdym pociągu przewidziano 18 par drzwi o szerokości 1,690 m. Maksymalną moc trakcyjną określono na 2500 kW.

Siemens będzie odpowiedzialny też za dostawę części zamiennych przez okres pięciu lat, a także wsparcie techniczne przez cały okres eksploatacji pociągów. W przyszłości – w zależności od środków – możliwe będzie wprowadzenie nowych pociągów także na linie Bakerloo, Central, Waterloo & City.

Jednocześnie od połowy 2027 r. ma zostać zwiększona częstotliwość szczytowa na linii Piccadilly z 24 do 27 pociągów na godzinę. Czas następstwa wynosić będzie 135 sekund, co oznacza poprawę zdolności przewozowej o 23%.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony