Partnerzy serwisu:

Sieradz: MPK chce inwestować w tabor elektryczny

Roman Czubiński 16.02.2021

Sieradz: MPK chce inwestować w tabor elektryczny
fot. KF
Sieradzkie MPK zamierza kupić 6 elektrycznych midibusów wraz z urządzeniami do ich ładowania. Mają one zastąpić najstarsze pojazdy w taborze spółki. Przewoźnik ubiega się o dofinansowanie inwestycji ze środków programu „Zielony Transport Publiczny”, ale równolegle próbuje pozyskać konieczne fundusze z innych źródeł.
– MPK wnioskowało o dofinansowanie w wysokości 80% zakupu 6 autobusów klasy midi wraz z infrastrukturą ładowania zajezdniowego ładowarkami plug-in – informuje prezes miejskiej spółki Arkadiusz Podsiadły. Z danych Ministerstwa Klimatu i Środowiska wynika, że liczba ładowarek ma wynosić 3. Wszystkie pojazdy mają mieć napęd elektryczny (sieradzki przewoźnik nie zdecydował się na wniosek o dofinansowanie zakupu autobusów wodorowych, choć taka możliwość istniała w programie ZTP).

Nowe autobusy mają zastąpić eksploatowane dziś pojazdy z roczników 2001-2004, których silniki spełniają najwyżej normę emisji Euro III. W taborze MPK Sieradz (złożonym w większości właśnie z autobusów segmentu midi) kryteria te spełnia obecnie jeden wysokopodłogowy Autosan A1010M oraz kilka niskopodłogowych, sprowadzonych jako używane MANów z rodziny NM xx3. Zapewne te właśnie pojazdy zostaną wycofane z eksploatacji w zamian za ewentualne nowe nabytki.

Kwota dofinansowania, jaką spodziewa się pozyskać MPK Sieradz, wynosi 9,875 mln zł (przy całkowitej wartości netto projektu 12,550 mln zł). – MPK niezależnie od wyniku naboru zamierza aplikować o dofinansowanie z innych dostępnych konkursów RPO Województwa Łódzkiego, kontynuując wymianę taboru na zeroemisyjny – zaznacza prezes MPK. Jak dodaje, wniosek wpisuje się w plan gospodarki niskoemisyjnej, uchwalony przez sieradzką Radę Miasta w roku 2017.

Sieradzkie MPK obsługuje dziś 12 linii autobusowych. Jest wśród nich 10 tras miejskich i 2 międzymiastowe (obie do Zduńskiej Woli – w wariancie zwykłym i „ekspresowym”). Częstotliwość kursowania poszczególnych linii nawet w godzinach szczytu nie przekracza 4 odjazdów na godzinę. Ewenementem jest linia 9, uruchamiana wyłącznie w niedziele oraz święta i wykonująca zaledwie... po jednym kursie w każdym z kierunków w godzinach przedpołudniowych. W przeszłości MPK Sieradz obsługiwało także – między innymi – linię dowozową do pociągów regionalnych, którą jednak zlikwidowano, tłumacząc to niską frekwencją.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony