Partnerzy serwisu:

Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie

Redakcja 21.01.2020

Siemens Mobility podwaja zdolności przewozowe metra w Tuluzie
fot. Siemens Mobility
Zdolności przewozowe pociągów metra na linii A w Tuluzie zostały podwojone dzięki wydłużonym składom (z 26 do 52 metrów). Prace wykonywane były w godzinach nocnych w przeciągu 1000 dni bez przerywana pracy metra.
Tisséo Collectivités, jednostka odpowiedzialna za mobilność w aglomeracji miasta Tuluza, uroczyście zainaugurowała linię metra A w nowej odsłonie ‘XXL’. Projekt rozpoczął się w listopadzie 2015 r. i jego celem było podwojenie zdolności przewozowych pociągów metra. Efekt uzyskano dzięki przedłużeniu składów z dwóch do czterech wagonów, czyli z 26 do 52 m. Pociągi są w stanie przewozić do 320 pasażerów. Przepustowość linii A wzrosła z 220 tysięcy do 400 tysięcy pasażerów. Docelowo projekt zakłada też zwiększenie częstotliwości – co 75 sek.

¬– Jako jedno z najszybciej rozwijających się miast we Francji, Tuluza potrzebuje systemu transportowego, który jest w stanie zagwarantować dostępność i komfort pasażerów na najwyższym poziomie. Nasze rozwiązanie VAL pomoże miastu osiągnąć założone cele poprzez podwojenie przepustowości linii A dla dojeżdżających do pracy mieszkańców miasta i turystów – stwierdziła Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Spółka Siemens Mobility zarządzała całościową integracją systemu, w tym pracami inżynierskimi, stworzeniem i rozbudową oprogramowania dla systemu VAL, w tym dla taboru, automatyki, torowiska, barier na peronach, sieci, systemu monitoringu oraz centralnej stacji sterowniczej znajdującej się w Basso-Cambo. Zespół ok. 50 pracowników przeprowadzał modyfikacje projektu w przerwie nocnej w godz. 24:00-4:00.

System Siemens VAL jest pierwszym na świecie, w pełni automatycznym systemem metra na gumowych kołach, które nie potrzebuje maszynistów. Pierwsza taka linia została uruchomiona w roku 1983. Systemy VAL na liniach metra działają m.in. we Francji (poza Tuluzą, także w Lille, Rennes), Korei Południowej (Uijeongbu) oraz Włoszech (Turyn), a także na francuskich lotniskach (Roissy Charles-de-Gaulle oraz Orly w Paryżu) oraz w USA na lotnisku O'Hare w Chicago. Do tej pory z 12 zautomatyzowanych linii z systemem VAL skorzystało ponad 5 mld pasażerów.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony