Partnerzy serwisu:

Siedem ofert w przetargu na obsługę radomskiej komunikacji

Michał Szymajda 10.12.2015

Siedem ofert w przetargu na obsługę radomskiej komunikacji
Kto wprowadzi na radomskie ulice 23 nowe autobusy?fot. MZDiK Radom
Siedem ofert zostało złożonych w przetargu na świadczenie usług przewozowych w radomskiej komunikacji przez najbliższe 10 lat. Po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty pasażerowie będą mogli jeździć dwudziestoma trzema nowymi wozami niskopodłogowymi, wyposażonymi między innymi w klimatyzację i monitoring.
– Przetarg ma na celu wyłonienie operatora, który będzie przez 10 lat obsługiwać wybrane linie miejskie (choć w razie potrzeb może zostać również skierowany na inne trasy w ramach całej sieci komunikacyjnej MZDiK). W tym okresie autobusy zwycięskiej firmy pokonają łącznie około 13 milionów kilometrów. Zgodnie z założeniami, pojazdów ma być 23, z czego maksymalnie 22 w ruchu i jeden rezerwowy. Wszystkie powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku Muszą mieć ponad 11,5 metra długości, troje drzwi, niską podłogę, minimum 95 miejsc dla pasażerów, w tym przynajmniej 25 siedzących oraz dodatkowo po jednym miejscu na wózki: dziecięcy i inwalidzki – informuje Marek Ziółkowski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

W przetargu swoje oferty złożyły następujące firmy:

• konsorcjum firm: Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia (lider), Meteor z Jaworzna oraz Irex-4 ze Świętochłowic: 79.606.800 zł;

• Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Radomia: 82.414.800 zł;

• Arriva Bus Transport Polska z Torunia: 87.609.600 zł;

• spółka Michalczewski z Radomia: 89.575.200 zł;

• Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Zielonej Góry: 92.523.600 zł;

• Mobilis z Mościsk: 96.876.000 zł.

• Europa Express City z Warszawy: 97.297.200 zł;

– Na realizację powyższego zamówienia przeznaczyliśmy 88.560.000 złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz zostać bardzo dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym – mówi Piotr Wójcik, pełniący obowiązki zastępca dyrektora do spraw komunikacji w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Nowe autobusy muszą spełniać normę emisji spalin EURO-6, być wyposażone w klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, nagłośnienie, system automatycznego zliczania pasażerów wysiadających i wsiadających oraz łączność radiową kierowców z bazą. Pojawią się w nich również urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz Radomskiej Karty Miejskiej. Pojazdy będą oczywiście pomalowane w obecnie obowiązujące barwy miejskie, zgodnie ze strategią marki Radomia.

Zwycięzca postępowania będzie musiał wprowadzić do ruchu pierwszych osiem autobusów najpóźniej w 170 dniu od podpisania umowy. Pięć dni później wozów powinno jeździć już 15, zaś po kolejnych pięciu dniach musi być komplet. Umowa będzie obowiązywała przez 120 miesięcy od wspomnianego podpisania umowy MZDiK z nowym operatorem.

– Przypomnijmy, że jest to już drugi przetarg na obsługę linii miejskich. Pierwszego nie udało się bowiem rozstrzygnąć. Firma Michalczewski żądała wtedy za realizację usługi 92 milionów 664 tysięcy złotych, zaś Mobilis - 97 milionów 297 tysięcy 200 złotych. Przy ocenie obu ofert braliśmy pod uwagę nie tylko ich wartość, ale i rok produkcji autobusów. Tymczasem na realizację zamówienia mieliśmy przeznaczonych 81 milionów złotych – dodaje Marek Ziółkowski.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Finansowanie komunikacji
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony