Partnerzy serwisu:

Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!

inf. pras 20.12.2021

arrow
arrow
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Fot. Metro Warszawskie
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Ruszyły testy nowego pociągu metra dla Warszawy!
Stolica Polski z niecierpliwością czeka na nowe pojazdy metra produkowane w Czechach. Ich producent – Škoda Transportation Group – zaprezentował właśnie pierwszy kompletny pojazd, który aktualnie znajduje się w fabryce w Pilźnie i odbywa pierwsze jazdy próbne na torze testowym.
Jak podaje urząd miasta, jazdy testowe pociągu Skoda Varsovia będą się odbywały w trzech lokalizacjach - na torze testowym VÚZ w Velimiu, na infrastrukturze metra w Pradze oraz w Warszawie. Umowa Metra Warszawskiego z grupą Škoda Transportation zakłada dostawę 37 sześciowagonowych pojazdów metra (z opcją na zakup kolejnych 8), a łączna wartość kontraktu to ponad 1,3 mld zł.

- Bardzo się cieszę, że prace przebiegają sprawnie i pierwszy nowy pociąg wyprodukowany dla Warszawy przystąpi do testów. Mam nadzieję, że pojawi się w stolicy już wiosną 2022 roku. Warszawianki i warszawiacy bardzo na niego czekają, bo w połowie przyszłego roku zakończą się prace przy budowie kolejnych stacji drugiej linii metra na Bemowie i Targówku – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

- Pierwszy wyprodukowany pojazd dla warszawskiego metra jest gotowy do testów w naszym ośrodku w Pilźnie. Lada moment przygotujemy też pociąg numer dwa. W projekt zaangażowanych są setki osób - zarówno pracowników, jak i specjalistów spoza naszego przedsiębiorstwa. Spawanie aluminiowych pudeł odbywa się w Ostrawie, natomiast ich malowanie, montaż i pierwsze testy realizowane są w Pilźnie. W projekt zaangażowani są liczni poddostawcy z Polski, podjęliśmy również współpracę z polskimi uczelniami - mówi Petr Brzezina, prezes Škoda Transportation Group.

- Nowoczesny, jednoprzestrzenny pojazd dla Metra Warszawskiego, wyposażony między innymi w system odzyskiwania energii podczas hamowania, wchodzi w fazę prac rozruchowych oraz badań typu. Zanim wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, czekają nas długie tygodnie testów statycznych i dynamicznych. Chodzi o standardowy proces, któremu poddawane są nowe modele pojazdów - dodaje Zdeněk Sváta, starszy wiceprezes ds. realizacji Škoda Transportation.

Jednoprzestrzenny pojazd wyposażono w przejrzysty system informacji pasażerskiej i dostosowano do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów. Jeden pojazd może pomieścić do 1500 osób. Aranżacja wnętrza przedziału pasażerskiego – układ siedzeń, wybór materiałów, wzornictwo i kolory - została opracowana z myślą o stworzeniu przyjemnego otoczenia dla pasażerów i maszynisty. Pojazd wyposażono w system kamer. Pudła pojazdu wykonane są z aluminium, ich produkcja odbywa się w największym centrum obróbki w Europie znajdującym się w zakładzie Škody w Ostrawie. Długość jednego wagonu wynosi około dwudziestu metrów, a całkowita długość kompletnego pojazdu wynosi 118,2 metra. Maksymalna prędkość nowych pojazdów wynosi 90 km/h.

Pojazd umożliwia pełne hamowanie elektrodynamiczne we wszystkich trybach pracy, jednak preferowane jest hamowanie odzyskowe, podczas którego energia elektryczna jest przekazywana z powrotem do systemu zasilania. Pojazdy produkowane są zgodnie z wymaganiami norm EN i kart UIC.

Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy pilzneńskiej Škody. Umowa obejmuje między innymi również dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu. Škoda Transportation Group dostarczyła już dwie generacje wagonów metra do Petersburga oraz zmodernizowała wagony praskiego metra.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony