Ruszyła rozbudowa metra w Wiedniu. Pojawi się nowa linia na schemacie






Wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji U5 Frankhplatz w centrum Wiednia. Jak przekonuje miasto, rozbudowa sieci metra stanowi istotny wkład w ochronę klimatu, jak również w stymulację rynku pracy w czasie kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa.
Prace budowlane przy rozbudowie metra U2 / U5 w Wiedniu oficjalnie rozpoczęły się pod koniec stycznia 2021 roku. Projekt o wartości 2,1 miliarda euro rozszerzy sieć metra w stolicy Austrii o 11 nowych stacji do 2028 roku. Możliwa będzie obsługa dodatkowych 300 milionów pasażerów. Linia U2 / U5 jest największą inwestycją budownictwa podziemnego w austriackiej stolicy od lat 90. XX w. W trakcie inwestycji linia U2 zostanie przedłużona między Rathaus i Matzleinsdorferplatz, a odcinek między Karlsplatz i Rathaus zostanie przejęty przez U5.
Ta nowa, oznaczona turkusem linia będzie pierwszą w pełni zautomatyzowaną linią metra w Wiedniu i będzie prowadziła aż do Frankhplatz. Projekt, którego całkowity koszt wynosi 2,1 miliarda euro, jest współfinansowany przez państwo, miasto Wiedeń oraz Wiedeńskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Wiener Linien. Linia U5 zostanie ukończona w 2026 roku, a nowy odcinek U2 do 2028 roku. W trakcie inwestycji zmodernizowane zostaną również istniejące stacje, które zostaną przystosowane do zautomatyzowanej pracy. Budowa metra U2 / U5 to odpowiedź Wiednia na dwa dzisiejsze główne wyzwania: zmiany klimatyczne i kryzys gospodarczy spowodowany epidemią koronawirusa. Inwestycja długoterminowo pozwoli zachować łącznie 30.000 miejsc pracy w stolicy Austrii.
W trakcie prowadzonych prac budowlanych dochodzi do zmian w sieci transportu publicznego. Wiener Linien w odpowiednim czasie poinformuje swoich pasażerów kampanią informacyjną o nowych trasach i ewentualnych utrudnieniach. W marcu b.r. rozpoczną się prace budowlane na stacjach i w szybach podziemnych przy stacjach metra Rathaus i Frankhplatz, a na stacji Schottentor powstanie szyb budowlany, aby w przyszłości linia metra U2 mogła skręcić na nową trasę w kierunku Matzleinsdorfer Platz.
Ta nowa, oznaczona turkusem linia będzie pierwszą w pełni zautomatyzowaną linią metra w Wiedniu i będzie prowadziła aż do Frankhplatz. Projekt, którego całkowity koszt wynosi 2,1 miliarda euro, jest współfinansowany przez państwo, miasto Wiedeń oraz Wiedeńskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Wiener Linien. Linia U5 zostanie ukończona w 2026 roku, a nowy odcinek U2 do 2028 roku. W trakcie inwestycji zmodernizowane zostaną również istniejące stacje, które zostaną przystosowane do zautomatyzowanej pracy. Budowa metra U2 / U5 to odpowiedź Wiednia na dwa dzisiejsze główne wyzwania: zmiany klimatyczne i kryzys gospodarczy spowodowany epidemią koronawirusa. Inwestycja długoterminowo pozwoli zachować łącznie 30.000 miejsc pracy w stolicy Austrii.
W trakcie prowadzonych prac budowlanych dochodzi do zmian w sieci transportu publicznego. Wiener Linien w odpowiednim czasie poinformuje swoich pasażerów kampanią informacyjną o nowych trasach i ewentualnych utrudnieniach. W marcu b.r. rozpoczną się prace budowlane na stacjach i w szybach podziemnych przy stacjach metra Rathaus i Frankhplatz, a na stacji Schottentor powstanie szyb budowlany, aby w przyszłości linia metra U2 mogła skręcić na nową trasę w kierunku Matzleinsdorfer Platz.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |