Partnerzy serwisu:

Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji

Redakcja/inf. pras. 12.04.2022

arrow
arrow
Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji
fot. PKP PLK
Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji
Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji
Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji
Ruszyła rozbiórka pierwszego z peronów stacji Olsztyn Główny. Pociągi z Elbląga w krótszej relacji
Wykonawca przystąpił do rozbiórki pierwszego z peronów na przebudowywanej stacji Olsztyn Główny. Rozbierane są też tor i sieć trakcyjna. Zakres prac wymaga wprowadzenia od kwietnia zmian w komunikacji pociągami z kierunku Elbląga, które nie będą dojeżdżać do stacji Olsztyn Główny.
Trwa przebudowa stacji Olsztyn Główny. Na placu budowy wykorzystywane jest kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn. W pracach uczestniczy około 130 pracowników wykonawcy. Demontowane są stare tory, podkłady, elementy sieci trakcyjnej. Pracownicy wykonawcy rozpoczęli już rozbiórkę peronu nr 4, który został wyłączony z ruchu podczas niedawnej korekty rozkładu jazdy.

Od 14 kwietnia rozpoczną się prace w układzie torowym w okolicy wiaduktu drogowego na ul. Limanowskiego. Zamontowane będą rozjazdy, które zwiększą możliwości prowadzenia ruchu pociągów i zapewnią lepszą obsługę nowego przystanku Olsztyn Śródmieście. To wymusi jednak zmiany w kursowaniu pociągów w stronę Olsztyna Gutkowa i dalej do Elbląga.

Pociągi dalekobieżne PKP Intercity łączące Olsztyn z Trójmiastem pojadą trasą zmienioną przez Ostródę i Iławę. Na dotychczasowej trasie przez Morąg, Elbląg i Malbork wprowadzona będzie autobusowa komunikacja zastępcza. Pociągi regionalne PolRegio do Elbląga i Malborka będą rozpoczynały i kończyły bieg na przystanku Olsztyn Likusy. Na odcinku Olsztyn Likusy – Olsztyn Główny podróżnych przewiozą autobusy.

W wyniku przebudowy pojawią się nowe, wyższe perony, na które będzie można dostać się za pomocą schodów ruchomych i wind. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. Pojawi się nowa krawędź peronowa. W nowej lokalizacji zostanie wybudowany dłuższy, szerszy i wyższy tunel, który zapewni też dostęp do stacji od strony Zatorza. W sumie przebudowanych zostanie ok. 30 km torów, 116 rozjazdów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wartość przebudowy stacji Olsztyn Główny to 382,1 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 roku. Przebudowa stacji jest dofinansowana w wysokości 126,8 mln zł z funduszy unijnych w ramach programu dla Polski Wschodniej. Roboty wykonuje Torpol.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony