Partnerzy serwisu:

Rusza wielki przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny

Witold Urbanowicz 05.10.2020

Rusza wielki przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny
fot. MJ
PKP PLK ogłosiły wyczekiwany przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Perony będą wyższe i szersze, zbudowany zostanie też nowy tunel, dzięki którym pasażerowie będą mogli dojść na drugą stronę stacji - na Zatorze. Wartość zamówienia przekracza 200 mln zł.
Stacja Olsztyn Główny zmieni diametralnie swoje oblicze. Przebudowany zostanie cały układ torowy. Perony zostaną podwyższone i poszerzone - z zachowaniem zabytkowych wiat. Jednokrawędziowy peron 1 po stronie wschodniej zyska nową, 150-metrową krawędź dla obsługi pociągów w kierunku Szczytna.

Powstanie też nowy tunel, który będzie szerszy, wyższy i przede wszystkim dłuższy. Obiekt zostanie wydłużony o ok. 100 m, dzięki czemu pasażerowie i mieszkańcy Olsztyna będą mogli przejść na drugą stronę stacji - w kierunku ul. Zientary-Malewskiej i Zatorza. Na perony będą prowadzić schody zwykłe, dwa ciągi schodów ruchomych oraz windy. Więcej o zakresie prac pisaliśmy szczegółowo tutaj.

Wartość zamówienia przekracza 200 mln zł. W zamówieniu podstawowym przewidziano przebudowę układu torowego stacji Olsztyn Główny w zakresie torów głównych zasadniczych i głównych dodatkowych zlokalizowanych przy peronach oraz torów nr 10 i 12, przebudowę istniejących urządzeń srk z centralizacją nowych napędów, budowę nowego tunelu, budowę peronów, przebudowę sieci trakcyjnej i budowę infrastruktury teletechnicznej.

Przewidziano też dwie opcje. Pierwsza zakłada wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy grupy torów „200” umożliwiającej obsługę pociągów towarowych o długości min. 750 m oraz budowy torów odstawczych z niezbędną infrastrukturą, w tym urządzeniami srk i elektryfikacją. Przedmiotem drugiej jest wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy nowych komputerowych urządzeń srk.

Termin składania ofert mija 27 listopada. O wyborze zdecydują cena za realizację zakresu podstawowego (50%), cena za realizację opcji nr 1 (15%), cena za realizację opcji nr 2 (35%). Na realizację prac przeznaczono 30 miesięcy.

Inwestycja ma zakończyć się w 2023 r. Oddzielnym zadaniem będzie budowa nowego dworca kolejowego. Przetarg przygotowuje PKP SA.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony