Partnerzy serwisu:

Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 28.07.2020

arrow
arrow
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
tzw. stary dworzec Węgliniec mat. PKP SA
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
Rusza przetarg na przebudowę dworców w Węglińcu [wizualizacje]
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dwóch budynków – nowego i starego dworca – w Węglińcu. Odtworzone zostaną wiaty i przebudowana zostanie też kładka, która zostanie wyposażona w windę.
Przedmiotem wspólnego przetargu PKP SA i PKP PLK jest przebudowa dworca kolejowego Węgliniec. Dworzec kolejowy znajduje się przy czynnej linii kolejowej nr 282 Miłkowice – Jasień. Stacja Węgliniec stanowi początek dla linii w kierunku Zgorzelca, Bielawy Dolnej, Lubania. Zamówienie jest podzielone na trzy zadania. Pierwsze to roboty związane z przebudową nowego dworca, budynkiem dawnych kas towarowych, zagospodarowaniem terenu i niezbędnej infrastruktury technicznej. Drugie zadanie obejmuje renowację wiat peronowych, przebudowę kładki pieszej i budowę dźwigu osobowego. Natomiast trzecie zadanie to przebudowa budynku starego dworca w Węglińcu.

Budynek nowego dworca, który znajduje się we wschodniej części stacji, jest obecnie w dużej mierze nieużytkowany. Obiekt będzie gruntownie zmodernizowany: wymienione będzie pokrycie dachowe, wykonane zostaną nowe podłogi, instalacje, a cały kompleks zostanie od wewnątrz ocieplony. W budynku przewiduje się odtworzenie podstawowych funkcji związanych z obsługą pasażerów – holu, poczekalni, toalet oraz lokalu usługowo-handlowego ze sprzedażą biletów. Reszta powierzchni ma zostać przeznaczona pod wynajem – ze szczególnym uwzględnieniem zespołów pomieszczeń dla Straży Ochrony Kolei oraz gminy Węgliniec (sala wystawowa, kino kameralne). Piętro zajmie administracja dworca. Wtórna przybudówka przy starym dworcu od strony północnej (wiatrołap oraz hol i poczekalnia między dwoma wschodnimi skrzydłami) zostanie rozebrana. Budynek dawnych kas towarowych przeznaczony zostanie na obiekt pod wynajem o funkcji stanicy rowerowej.

Do nowego dworca przylegają cztery wiaty: peronowa północna (na peronie nr 1), peronowa południowa (na peronie nr 3), peronowa zachodnia (zlokalizowana pomiędzy budynkami dworca kolejowego i budynku administracyjnego) i wiata peronowa wschodnia (zlokalizowana pomiędzy budynkami dworca kolejowego i budynkiem kas towarowych). Znajdują się one w złym stanie technicznym. Założono wymianę konstrukcji wiat w całości. Słupy zostaną zastąpione nowymi słupami żeliwnymi, wykonanymi jako odlewy w oparciu o model wzorowany na oryginale. Projektowane pokrycie to blacha tytanowo-cynkowa w kolorze srebrnym na deskowaniu pełnym. Od strony budynku przywrócone zostaną doświetlenia w postaci tafli szklanych. Prace przy kładce zakładają jej wydłużenie w celu umożliwienia lokalizacji szybu dźwigowego oraz budowę szybu.

Uporządkowane zostanie otoczenie. Przed nowym dworcem powstanie plac do zawracania. Wymienione zostaną nawierzchnie, pojawi się mała architektura.

Do starego dworca, po zachodniej stronie stacji, wykonane zostaną schody wyjściowe w ramach przywrócenia historycznego wejścia frontowego. Obiekt zostanie gruntownie wyremontowany, z poszanowaniem substancji zabytkowej i przywróceniem wyglądu elewacji frontowej. Północna wieża zostanie zaadaptowana do roli szybu windowego. Wydzielone zostaną funkcje pod wynajem PKP Cargo (na parterze), PKP Intercity i Koleje Dolnośląskie (na piętrze).

Termin składania ofert mija 27 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Wartość zamówienia szacowana jest na 44,760 mln zł. Na realizację przeznaczono 413 dni (59 tygodni).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony