Partnerzy serwisu:

Rumia startuje z kolejnym etapem budowy węzła integracyjnego

Przemysław Farsewicz 24.12.2021

Rumia startuje z kolejnym etapem budowy węzła integracyjnego
mat. UM Rumia
Rumia rozpoczyna poszukiwania wykonawcy dla kolejnych robót związanych z powstaniem w okolicy dworca kolejowego węzła integracyjnego. Do budowanej obecnie kładki i tunelu teraz miałyby powstać drogi dojazdowe i parkingi.
Rumia ogłosiła kolejny przetarg w ramach projektu „Budowa węzłów integracyjnych w Rumii wraz z trasami dojazdowymi”. Ze względu na bardzo szeroki zakres prac, realizacja inwestycji została podzielona na etapy. Realizacją pierwszej części tego przedsięwzięcia zajmuje się już Budimex, który buduje kładkę dla pieszych oraz tunel drogowy na przedłużeniu ul. Gdańskiej, który połączy dwie części miasta.

Kolejne zadanie jest kontynuacją prac związanych z powstaniem węzła integracyjnego. W pierwszej kolejności wykonawca będzie musiał nanieść zmiany w projekcie budowlanym oraz zaktualizować wszelki nieaktualne zezwolenia, uzgodnienia, zgody, zaświadczenia oraz decyzje. W oparciu o nowe dokumenty, dopiero będą możliwe roboty budowlane.

Zakres robót obejmuje przebudowę ronda wraz z ul. Starowiejską i Jana III Sobieskiego, budowę parkingu po południowej stronie torów kolejowych (przy ul. Towarowej) oraz parkingów rowerowych, budowę ścieżek sieci ścieżek rowerowych, chodników i ciągów pieszo-rowerowych. Poprawiano ma zostać geometria ul. Jana III Sobieskiego i ul. Starowiejskiej. Zamawiający zawarł także konieczność przebudowy sieci wodociągowej i sieci sanitarnej, finansowaną przez PEWIK Gdynia.

W sferze obsługi podróżnych, wykonawca ma wymienić nawierzchnię betonową na przystankach na kostkę brukową. Wymianie będzie podlegać także podbudowa drogi w miejscach zatrzymania autobusów oraz krawężniki. Projekt zakłada wymianę wiat przy ul. Starowiejskiej na nowe – na każdym peronie staną po dwie wiaty dwustronne o długości 14 metrów z dziewięcioma segmentami oraz jedna tzw. wiata zielona, również dwustronna.

Pozostałe prace związane są z przemieszczeniem elementów małej architektury, które w związku z inwestycją miasta a także planowaną kolejową, muszą zmienić miejsce, jak stojaki rowerowe, ogrodzenia, kosze, totemy informacyjne itp. Przesunięta zostanie także wiata rowerowa systemu Mevo przy ul. Towarowej.


mat. UM Rumia

Wykonawca będzie musiał dodatkowo przeanalizować czy możliwe jest ograniczenie nakładów finansowych związanych z przebudową ronda, a w szczególności sprawdzić zasadność całkowitej przebudowy jezdni i przeanalizować możliwość wymiany istniejących nawierzchni ścieralnych bez wymiany podbudowy. Remont nawierzchni jezdni ul. Starowiejskiej na odcinku od ronda dh. Harcmistrza Alojzego Voigt do ul. Dąbrowskiego będzie polegał na sfrezowaniu warstwy ścieralnej na głębokość średnio 4cm, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej i ułożeniu warstwy ścieralnej

Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości istniejącego układu drogowego oraz uporządkowanie ruchu pieszych i rowerzystów dzięki budowie wydzielonych ścieżek rowerowych i chodników dla pieszych.

Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie do 30 listopada 2022 r. Składanie ofert wyznaczono do 21 stycznia 2022 roku. O wyborze oferty decyduje w 60 proc. cena oraz w 40 proc. okres udzielonej gwarancji.







Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony