Partnerzy serwisu:

Rower publiczny w Poznaniu. Zostanie Nextbike?

Witold Urbanowicz 21.09.2018

Rower publiczny w Poznaniu. Zostanie Nextbike?
fot. Nextbike
ZTM w Poznaniu prowadzi przetarg na czteroletnie rozwijanie i zarządzanie tamtejszym systemem roweru publicznego. Nowy system będzie większy, częściowo bezstacyjny i najpewniej częściowo elektryczny. W dwuczęściowym postępowaniu pojawił się tylko jeden chętny.
Zamówienie jest podzielone na dwie części, bo miasto planuje na kolejne lata dwa, równolegle funkcjonujące systemy. Pierwszy, ma być rozbudowanym systemem stacyjnym (3. generacji), składającym się ze 109 stacji i 1200 rowerów, czyli w praktyce ma to być kontynuacja obecnej usługi (dziś w Poznaniu jest 1227 rowerów). W tej części przewidziana jest opcja, którą może być przedłużenie funkcjonowania systemu na miesiące zimowe oraz relokacja części stacji.

Druga część zamówienia dotyczy uruchomienia systemu bezstacyjnego (4. generacji). Rowerów ma być na początku 500, a ich liczba ma być zwiększana o 100 w każdym kolejnym roku trwania umowy. Docelowo będzie więc ich 800. Wszystkie rowery zostaną wyposażone w GPS i zamek blokujący. Operator wyznaczy specjalne strefy, w których będzie można zostawiać rowery. Szczególnie tam, gdzie brakuje rowerów 3. generacji. Tu też są możliwe opcje, w trzech wariantach. Zamówienie może zakładać przedłużenie funkcjonowania systemu o jeden miesiąc w roku, zwiększenie liczby rowerów o maksymalnie 500 w okresie trwania umowy, ewentualnie zmniejszenie jej o 20 proc.

Na faworyta postępowania typowany był Nextbike, czyli dotychczasowy operator roweru publicznego w Poznaniu.I faktycznie – jedyną ofertę złożyła należąca do Nextbike’a firma NB Poznań. W I części zaoferowała ona kwotę 18,3 mln zł brutto, w tym 14,3 mln zł na zamówienie podstawowe. Poznań tę część wycenił na 16,9 mln zł brutto. Ponadto NB zaoferował godzinny czas relokacji dla 25% stacji (priorytetowych) od momentu, gdy na stacji pozostanie tylko jeden sprawny rower, 2-godzinny czas dla pozostałych 75% stacji (standardowych) oraz 2-godzinny czas relokacji w momencie przepełnienia stacji (min. 200% bazowej liczby rowerów).

W II części również wystartował jedynie NB Poznań z kwotą 37,5 mln zł brutto, w tym 19,1 mln zł brutto na część podstawową. Kosztorys miasta to niespełna 14 mln zł. NB zaproponował 30 rowerów, 2-godzinny czasy relokacji, gdy nie ma na stacji żadnego sprawnego roweru, w sytuacji przepełnienia oraz gdy liczba rowerów w całej strefie centrum spadnie poniżej 50% liczby bazowej lub w danym sektorze centrum spadnie poniżej 30% liczby bazowej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony