Partnerzy serwisu:

Rosja: Montaż końcowy niskopodłogowego tramwaju dla sieci 1000 mm

Witold Urbanowicz 23.09.2020

Rosja: Montaż końcowy niskopodłogowego tramwaju dla sieci 1000 mm
fot. PK TS
Firma PK Transportnyje Sistiemy informuje o rozpoczęciu montażu końcowego tramwaju Korsarz dla sieci wąskotorowych o rozstawie 1000 mm. Jak podkreśla producent – to pierwszy seryjny wąskotorowy tramwaj, który powstaje na terenie Rosji od 1937 r.
Pudło tramwaju powstało w Twerskich Zakładach Mechanicznych Transportu Elektrycznego i w sierpniu trafiło do drugiego zakładu, wchodzącego w skład firmy PK Transportnyje Sistiemy (PK TS) – Newskiego Zakładu Transportu Elektrycznego im. F. A. Pirockiego w Sankt Peteresburgu. Tutaj prowadzonych jest końcowy montaż wózków, siedzeń, osprzętu elektrycznego, wyposażenia wnętrza. Tutaj też odbędą się testy i uruchomienie pojazdu.

Tramwaj 71-921 Korsarz to pierwszy w Rosji w pełni niskopodłogowy tramwaj przeznaczony dla wąskotorowych sieci z rozstawem 1000 mm. – Nie zatrzymujemy się i ciągle pracujemy nad tworzeniem nowych produktów i ulepszaniem istniejących. To wyjątkowy tramwaj, który rozwiąże problem odnawiania taboru w takich rosyjskich miastach jak Kaliningrad, Piatigorsk i Eupatoria (na Krymie pod kontrolą Rosji – red.], gdzie szerokość linii tramwajowych wynosi jeden metr. Jednocześnie nowy model ma bogaty potencjał eksportowy i myślę, że w przyszłości tramwaj ten pojawi się w europejskich miastach z odpowiednimi możliwościami infrastrukturalnymi – mówi Feliks Winokur, szef PK TS.


fot. PK TS

Szerokość tramwaju wynosi 2,3 m – to jest o 10-20 cm mniej niż w standardowych pojazdach. Pojazd ma bezproblemowo pokonywać nienormatywne odcinki, łuki o małym promieniu. Wyeliminowane ma być także ryzyko wyskoczenia pantografu spod przewodu jezdnego oraz nadmiernych drgań konstrukcji. Zastosowano tutaj nowy rodzaj wąskotorowych wózków – z wykorzystaniem technologii dwustopniowego zawieszenia z elementami gumowo-metalowymi i sprężynami śrubowymi pomaga zmniejszyć zużycie szyn. Większość elementów wnętrza tramwaju Korsarz wykonana jest ze stopów aluminium. Pojazd wyposażony jest w klimatyzację, porty USB, wi-fi.

PK TS planuje zakończyć produkcję tramwaju Korsarz jesienią 2020 roku. Obecnie trwają negocjacje w sprawie dostarczenia tramwaju do jednego z rosyjskich miast na próbną eksploatację.

Spółka PK Transportnyje Sistiemy powstała w 2013 r. i specjalizuje się w produkcji w pełni niskopodłogowego taboru. Obecnie przedsiębiorstwo oferuje osiem modeli tramwajów o długości od 17 do 35 m, jeden model trolejbusu oraz jeden model elektrobusu. Na rynek rosyjski firma dostarczyła już ponad 500 tramwajów i odpowiada za 95% krajowej produkcji całkowicie niskopodłogowych tramwajów. Zdolność produkcyjna zakładów znajdujących się w Twerze, Engelsie i Sankt Petersburgu wynosi 450 pojazdów rocznie. Newski Zakład Transportu Elektrycznego w Sankt Petersburgu został otwarty w 2018 r. i specjalizuje się w montażu końcowym tramwajów i trolejbusów. Obecnie odbywa się tutaj montaż wagonów 71-931M Witjaź-M dla Moskwy, 71-911EM Lwionok dla Uljanowska, a od niedawna także trolejbusów Admirał dla Sankt Peteresburga. Tutaj też odbywa się montaż nowości – wspomnianego tramwaju Korsarz oraz pierwszego w Rosji tramwaju z aluminiowym nadwoziem – Witjaź-Leningrad.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony