Partnerzy serwisu:

Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08.04.2021

arrow
arrow
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
fot. NDI
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Remont trasy tramwajowej między Będzinem a Sosnowcem na ostatniej prostej [zdjęcia]
Lada moment zakończy się przebudowa torów tramwajowych w Sosnowcu na trasie do Będzina. Dłużej potrwają natomiast prace na dalszym odcinku torów w Będzinie. Roboty, jak zapowiada wykonawca, dobiegną końca w połowie roku.
Projekt jest rozbity na dwa zadania. Pierwsze obejmuje odcinek w Będzinie w ciągu Małobądzkiej od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem, a drugi – odcinek w Sosnowcu, wzdłuż Będzińskiej od granicy z Będzinem do Staropogońskiej. W sumie to ok. 9 km toru pojedynczego. Oba projekty wykonuje firma NDI za kwotę ok. 61,8 mln zł brutto.

Umowę podpisano pod koniec grudnia 2018 r. Pierwotnie roboty – przy maksymalnym możliwym utrzymaniu ruchu – miały potrwać 18 miesięcy i zakończyć się w połowie zeszłego roku. Harmonogram uległ zmianie z uwagi na – jak przekonuje wykonawca – problemy realizacyjne i szereg kolizji Konieczne okazało się m.in. wzmocnienie podłoża gruntowego warstwą podbudowy stabilizowanej spoiwem, rozbiórka warstwy spieku żużlowego, a także zmiany projektowe w zakresie niwelety i przechyłek torowiska oraz konstrukcji torowiska na pewnych fragmentach (spowodowane kolizjami i innymi warunkami terenowymi).W trakcie robót trzeba było wykonać szereg nieplanowanych wcześniej odkrywek, analiz, badań i ekspertyz.

Prace w sosnowieckim odcinku dobiegają już końca. – W Sosnowcu pozostało nam do wykonania jedynie ponowne podbicie torowiska oraz niezbędne regulacje elementów torowiska i sieci trakcyjnej – tłumaczy Tomasz Kusaj, kierownik budowy z grupy NDI.

Dłużej roboty potrwają w Będzinie, gdzie wykonano dotąd ok. 4,2 km toru pojedynczego. – Aktualnie realizowane są roboty na ostatnim, wahadłowym odcinku torowiska o długości około 1,5 kilometra toru pojedynczego. Prace trwają przy wykorzystaniu rozjazdów tymczasowych i sygnalizacji mijankowej, które umożliwiają naprzemienny ruch tramwajowy po sąsiednim torze – mówi Marcin Wawrzacz, dyrektor projektu z Grupy NDI. Po zakończeniu tego odcinka do zrealizowania pozostanie przebudowa torowiska przy skrzyżowaniu „Nerka” oraz krótkie fragmenty torowiska po demontażu rozjazdów tymczasowych – łącznie ok. 300 metrów torowiska. Zakończenie wszelkich prac jest zaplanowane do 30 czerwca 2021 roku.

Obecnie, w związku z robotami sieciowymi w Będzinie, w dniach 8-11 kwietnia wstrzymany jest ruch tramwajów. Linie 21 i 27 skierowano na zmienione trasy. Uruchomiono tymczasową linię tramwajową 51 oraz linie zastępcze T-21 i T-27.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony