Partnerzy serwisu:

Radom kupuje kolejnych dziewięć elektrycznych Solarisów. Jest umowa

Redakcja 25.08.2020

Radom kupuje kolejnych dziewięć elektrycznych Solarisów. Jest umowa
fot. Solaris
Solaris podpisał kolejną umową na dostawę autobusów elektrycznych na rynku polskim. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu zamówiło 9 Solarisów Urbino 12 electric wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Kontrakt o wartości prawie 28,5 mln złotych zrealizowany zostanie do połowy lipca 2021 roku.
W tym roku do Radomia trafiło już dziesięć autobusów elektrycznych firmy Solaris. W przyszłym roku kolejne dziewięć Urbino 12 electric pojawi się na drogach tego ponad 200-tysięcznego miasta, dzięki przetargowi ogłoszonemu przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu. Oprócz pojazdów, kontrakt obejmuje również dostawę pojazdu technicznego z ładowarką mobilną, pięć ładowarek mobilnych dwuwyjściowych o mocy 2x40 kW każda oraz budowy stacji szybkiego ładowania pantografowego o mocy 250 kW na pętli autobusowej przy ul. Królowej Jadwigi.

– Jestem niezwykle dumny z ponad 20-letniej, owocnej współpracy jaka zawiązała się pomiędzy MPK w Radomiu a firmą Solaris. Cieszę się, że przewoźnik zdecydował się na wybór autobusów elektrycznych z naszej oferty. Świadczy to o zaangażowaniu na rzecz rozwoju przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej – powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solarisa.

Przewoźnik zdecydował się na baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Autobusy będą napędzane osiami z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy. W ciągu dnia, szybkie uzupełnianie energii odbywać się będzie za pomocą pięciopolowego pantografu umieszczonego na dachu pojazdów. Z kolei w nocy na terenie zajezdni, będzie również możliwe tradycyjne ładowanie przez złącze plug-in.

Każde Urbino 12 electric dla Radomia umożliwi jednoczesny przewóz 75 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Dodatkowym udogodnieniem dla podróżujących będą dwie podwójne stacje ładowania urządzeń mobilnych, znajdujące się w przestrzeni pasażerskiej. Drzwi, w układzie 2+2+2 zostaną wyposażone w progi wejściowe podświetlane światłem LED. System detekcji pasażerów umożliwi bezdotykowe otwieranie i zamykanie drzwi przez pasażerów. Z myślą o podróżujących na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dziecięcymi przewidziano zatokę wraz z pasami bezpieczeństwa, a w środkowych drzwiach każdego z modeli znajdzie się ułatwiająca wjazd na pokład rampa z pasami antypoślizgowymi.

Komfort klimatyczny w autobusach zapewni jedyny taki w Polsce, automatyczny system ogrzewania zasilany sprężonym gazem CNG, a w cieplejsze dni efektywna klimatyzacja, działająca zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i w miejscu pracy kierowcy, w kabinie typu zamkniętego, separującej prowadzącego pojazd od pasażerów. Tablice kierunkowe zostaną dostosowane do potrzeb osób niedowidzących. W trosce o bezpieczeństwo i komfort wszystkich na pokładzie, autobusy zostaną wyposażone m.in. w nowoczesny system wspomagania kierowcy przy naprowadzaniu na stację ładowania pantografowego oraz system pomiaru ciśnienia w ogumieniu – umożliwiający wyświetlanie wartości ciśnienia i temperatury w oponach na pulpicie kierowcy. Ponadto zamontowany zostanie nowoczesny system monitoringu obejmujący kamery cofania, kamery do obserwacji toru jazdy oraz kamery wewnętrzne.

Współpraca firmy Solaris i MPK w Radomiu sięga 1998 roku. Od tego czasu polski producent dostarczył do tego mazowieckiego miasta 164 autobusy. Sprzedaż autobusów elektrycznych w Polsce rośnie niezwykle dynamicznie, co czyni ją 5. krajem w Unii Europejskiej pod względem liczby autobusów elektrycznych w miastach. Już ponad 76 proc. wszystkich elektrobusów wożących pasażerów w polskich miastach jest marki Solaris. Sukcesywnie coraz więcej, zarówno krajowych jak i zagranicznych przewoźników, wybiera elektryczne Solarisy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony