Partnerzy serwisu:

Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec

Witold Urbanowicz 07.09.2021

arrow
arrow
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
fot. PKP PLK
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
Przystanek z blachy falistej w centrum Krakowa. PKP PLK: To jeszcze nie koniec
W Krakowie trwa rozbudowa torów kolejowych na głównej trasie przebiegającej przez miasto, w ramach której powstają też nowe przystanki. Dużo emocji wzbudził wygląd przystanku Kraków Grzegórzki, szczelnie obłożonego blachą falistą. PKP PLK odpowiadają, że nie jest to docelowy element wystroju.
W Krakowie trwa spora inwestycja związana z przebudową linii kolejowej w centrum miasta. Od Krakowa Głównego w kierunku Krakowa Płaszowa budowana jest druga para torów, czego celem jest zwiększenie przepustowości i stworzenie warunków do uruchomienia kolei aglomeracyjnej.

Przy Dietla, w rejonie przystanku tramwajowego Hala Targowa, powstaje przystanek Kraków Grzegórzki. Jego wygląd budzi teraz sporo dyskusji i emocji. Półokrągłe wiaty na peronach bocznych w całości obłożono białą blachą falistą. PKP PLK uspokajają, że nie jest to docelowy wygląd przystanków. – Widoczne na tym etapie budowy elementy zadaszenia przystanku Kraków Grzegórzki to wewnętrzna część konstrukcji. Zarówno od strony peronów, jak i od zewnątrz będzie ona pokryta dodatkowymi elementami wykończenia, o innej kolorystyce – mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK. Same betonowe platformy peronowe mają zostać pokryte nawierzchnią z żywicy.

Jak przypomina zarządca infrastruktury, prace realizowane są w formule projektuj i buduj na podstawie projektów wykonawczych przygotowanych przez inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. – Cała dokumentacja projektowa, w tym wygląd i budowa przystanku, jego kolorystyka i wyposażenie, była przedmiotem uzgodnień m.in. z Małopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz opiniowana przez Plastyka Miasta Krakowa. Wykonawca na etapie realizacji wprowadził zmiany w kolorystyce niektórych elementów wykończenia przystanku, które również zostały pozytywnie zaopiniowane przez PMK – mówi Hamarnik.

Powstający przystanek zapewni dogodny dostęp do centrum miasta. – Zakończenie inwestycji, w tym otwarcie nowego przystanku Kraków Grzegórzki, nastąpi na przełomie 2022 i 2023 roku – mówi Piotr Hamarnik.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony