Przystanek Warszawa Powązki na Wszystkich Świętych





PKP PLK kontynuują prace przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki na linii obwodowej. Jak wynika z zapowiedzi, nowe perony mają zostać udostępnione podróżnym na Wszystkich Świętych, choć na razie bez kładki łączącej Wolę z Żoliborzem.
Przystanek Warszawa Powązki znajduje się przy ul. Powązkowskiej, między przystankiem Warszawa Koło a stacją Warszawa Gdańska. – Jest to jedna z wielu inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego o wartości 70 mld zł, obejmującego ponad 220 zadań inwestycyjnych. Na Mazowszu mamy projekty wartości 13 mld zł – przypomina Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Powstają tutaj dwa perony jednokrawędziowe. – Będą one skomunikowane bezpośrednio z wiaduktem na Powązkowskiej i za pomocą kładki dla pieszych po drugiej stronie. Na chwilę obecną trwają prace związane z budową korpusu peronu I (w stronę Warszawy Gdańskiej). Trwają również prace przy budowie schodów na kładkę, a także przy przęsłach kładki – mówi Bartosz Cholewiński, kierownik kontraktu. Przystanek charakteryzować się będzie wysokim standardem wykończenia, podobnym do rozwiązań na wcześniejszych przystankach. Powstają wiaty, które obejmą ponad 70% długości peronu.
Projekt ulegał zmianom, co wpłynęło na wydłużenie czasu jego realizacji. – Pierwotnie nie była projektowana kładka z zejściami zarówno na Żoliborz, jak i Wolę. Ten brak został usunięty – mówi Andrzej Bittel. – Chcemy zmienić myślenie kolejowe, by uwzględniać potrzeby mieszkańców miast, czego przykładem jest właśnie ta kładka. Realizujemy to na koszt naszej spółki – podkreśla Arnold Bresch. Co więcej, zgodnie z oczekiwaniami konserwatora zabytków użyty jest element konstrukcyjny z wiaduktu na Obozowej. Wykorzystanie starego przęsła wymagało przeprojektowania obiektu.
Warszawa Powązki ma zostać uruchomiona jeszcze przed grudniową korektą rozkładu jazdy. – Przystanek chcemy oddać na Wszystkich Świętych – deklaruje Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. Wówczas udostępnione zostaną dwa perony z dojściem do Powązkowskiej (sama kładka nie będzie jeszcze gotowa).
Zakończenie inwestycji na linii obwodowej i moście Gdańskim umożliwi uruchomienie dodatkowych pociągów. – Częstotliwość będzie mogła ona wzrosnąć do ok. 100 pociągów w dobie na tej bardzo ważnej dla mieszkańców linii kolejowej. Chcemy tworzyć dobrą ofertę dla przewozów pasażerskich i towarowych – mówi Bittel.
Obecnie, jak przekazują przedstawiciele PKP PLK, uruchamianych jest ok. 45 par pociągów. – W tej chwili konstruujemy roczny rozkład jazdy, który będzie obowiązywać od grudnia. Wstępnie rozpoznajemy zainteresowanie uruchomieniem dziesięciu nowych par pociągów. Zapewne po uruchomieniu II linii metra do Młynowa pojawią się wnioski o kolejne pociągi – mówi Cholewiński. – Realizujemy to, co jest zapotrzebowaniem przewoźników. Nie ma tu ograniczeń – podkreśla Arnold Bresch.
Powstają tutaj dwa perony jednokrawędziowe. – Będą one skomunikowane bezpośrednio z wiaduktem na Powązkowskiej i za pomocą kładki dla pieszych po drugiej stronie. Na chwilę obecną trwają prace związane z budową korpusu peronu I (w stronę Warszawy Gdańskiej). Trwają również prace przy budowie schodów na kładkę, a także przy przęsłach kładki – mówi Bartosz Cholewiński, kierownik kontraktu. Przystanek charakteryzować się będzie wysokim standardem wykończenia, podobnym do rozwiązań na wcześniejszych przystankach. Powstają wiaty, które obejmą ponad 70% długości peronu.
Projekt ulegał zmianom, co wpłynęło na wydłużenie czasu jego realizacji. – Pierwotnie nie była projektowana kładka z zejściami zarówno na Żoliborz, jak i Wolę. Ten brak został usunięty – mówi Andrzej Bittel. – Chcemy zmienić myślenie kolejowe, by uwzględniać potrzeby mieszkańców miast, czego przykładem jest właśnie ta kładka. Realizujemy to na koszt naszej spółki – podkreśla Arnold Bresch. Co więcej, zgodnie z oczekiwaniami konserwatora zabytków użyty jest element konstrukcyjny z wiaduktu na Obozowej. Wykorzystanie starego przęsła wymagało przeprojektowania obiektu.
Warszawa Powązki ma zostać uruchomiona jeszcze przed grudniową korektą rozkładu jazdy. – Przystanek chcemy oddać na Wszystkich Świętych – deklaruje Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. Wówczas udostępnione zostaną dwa perony z dojściem do Powązkowskiej (sama kładka nie będzie jeszcze gotowa).
Zakończenie inwestycji na linii obwodowej i moście Gdańskim umożliwi uruchomienie dodatkowych pociągów. – Częstotliwość będzie mogła ona wzrosnąć do ok. 100 pociągów w dobie na tej bardzo ważnej dla mieszkańców linii kolejowej. Chcemy tworzyć dobrą ofertę dla przewozów pasażerskich i towarowych – mówi Bittel.
Obecnie, jak przekazują przedstawiciele PKP PLK, uruchamianych jest ok. 45 par pociągów. – W tej chwili konstruujemy roczny rozkład jazdy, który będzie obowiązywać od grudnia. Wstępnie rozpoznajemy zainteresowanie uruchomieniem dziesięciu nowych par pociągów. Zapewne po uruchomieniu II linii metra do Młynowa pojawią się wnioski o kolejne pociągi – mówi Cholewiński. – Realizujemy to, co jest zapotrzebowaniem przewoźników. Nie ma tu ograniczeń – podkreśla Arnold Bresch.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |