Partnerzy serwisu:

Przegubowy eCitaro G uzupełnia ofertę elektrobusów Mercedesa

Redakcja 22.06.2020

Przegubowy eCitaro G uzupełnia ofertę elektrobusów Mercedesa
mat. prasowe
W pełni elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Citaro. Jak przekonuje producent – to kolejny ważny krok na drodze ku urzeczywistnienia idei miast bardziej przyjaznych dla środowiska i oferujących lepsze warunki do życia. W nowym autobusie przegubowym zastosowane zostaną nowe technologie akumulatorowe. Będzie on bowiem pierwszym autobusem w swojej klasie zasilanym innowacyjnymi bateriami półprzewodnikowymi.
Dwa lata temu firma Daimler Buses zaprezentowała eCitaro, będącego zasilanym w pełni elektrycznie jednoczłonowym autobusem miejskim. Już dziś w fabryce w Mannheim prowadzona jest seryjna produkcja akumulatorowego eCitaro. Obecnie kilkaset egzemplarzy tego pojazdu jest już stale obecnych na liniach wielu miast europejskich. eCitaro G to pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z gwiazdą, który w zależności od wersji może pomieścić do 146 pasażerów. Jak informuje producent, z kilku miast wpłynęły już potwierdzone zamówienia na ponad 60 sztuk nowego eCitaro G – a ich liczba wciąż rośnie. W tym roku planowane są pierwsze dostawy do kilku odbiorców.

– Naprawdę bardzo się cieszę, że nasz Mercedes eCitaro zdołał tak dobrze ugruntować swoją pozycję od czasu wprowadzenia go na rynek. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i oferujemy produkty, których chce nasze społeczeństwo i które są przydatne w pracy naszych klientów. Wprowadzając eCitaro w wariancie przegubowym, konsekwentnie kontynuujemy proces elektryfikacji autobusów miejskich: jako pierwszy autobus w swojej kategorii eCitaro G będzie wyposażany na życzenie w innowacyjne baterie stałe. W ten sposób wyznaczamy kierunki rozwoju zrównoważonego i efektywnego transportu pasażerskiego w aglomeracjach miejskich – mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses.

Nowy eCitaro G łączy w sobie zalety wielokrotnie już sprawdzonego autobusu przegubowego Citaro G z wyjątkową technologią eCitaro i rewolucyjnymi technologiami w zakresie akumulatorów i napędu elektrycznego. Autobus eCitaro G wprowadzany jest na rynek z akumulatorami litowo-jonowymi w wersji NMC, które już niejeden raz sprawdziły się w jednoczłonowych eCitaro. Wyznaczony jest już także kolejny etap ewolucji. Oczekuje się, że Mercedes-Benz jeszcze w tym roku zwiększy osiągi eCitaro G poprzez przejście na nową generację akumulatorów NMC. Pozwoli to w znaczącym stopniu zwiększyć pojemność baterii z 292 kWh do 396 kWh, dzięki czemu zwiększy się odpowiednio zasięg autobusu przegubowego.

Zastosowane w eCitaro G nowatorskie baterie stałe to także to także początek nowego rozdziału w sposobach magazynowania energii. Będą one dostępne opcjonalnie jako druga ścieżka technologiczna. Wielki plus dla przewoźników: baterie stałe wyróżniają się wysoką gęstością energetyczną i wyjątkowo długą żywotnością. Od strony chemicznej mamy tu do czynienia z bateriami litowo-polimerowymi. Ponieważ elektrolit, który w akumulatorach spotykany jest zazwyczaj w postaci ciekłej, występuje tu w postaci stałej, urządzenia te nazywane są właśnie bateriami stałymi. Ponadto w tego typu bateriach nie stosuje się surowców takich jak kobalt, nikiel czy mangan. Siedem pakietów akumulatorów w eCitaro G sprawia, że możliwe stało się uzyskanie całkowitej pojemności na imponującym poziomie 441 kWh, co tym samym zapewnia zasięg wystarczający dla typowych zastosowań w autobusach miejskich.

Ponieważ baterie stałe nadają się tylko w bardzo ograniczonym stopniu do szybkiego ładowania, a tym samym także do doładowania, technologia baterii ukierunkowana jest na inne profile zastosowań niż w przypadku baterii litowo-jonowych (NMC). Te ostatnie bowiem są idealne do szybkiego ładowania, czy to podczas przerw w zajezdni, czy na trasie. Dlatego Mercedes-Benz podąża dwutorowo i oferuje eCitaro G z obiema technologiami akumulatorów z możliwością indywidualnego wyboru. Nowy eCitaro G jest zatem autobusem przegubowym wykonanym na miarę, który może być elastycznie dostosowywany przez zakłady transportu publicznego odpowiednio do różnych strategii eksploatacji.

Od roku 2022 zasięg eCitaro i eCitaro G zostanie dodatkowo zwiększony poprzez zastosowanie ogniwa paliwowego. Dzięki tej technologii doładowania i wymagana do nich złożona infrastruktura staną się niemal we wszystkich przypadkach zbyteczne.



PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony