Partnerzy serwisu:

Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł

Witold Urbanowicz 14.02.2020

arrow
arrow
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
mat. PKP PLK
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Oferty od 2,8 mld zł do 4,8 mld zł
PKP PLK otworzyły oferty w wielkim przetargu na kompleksową przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, co jest wstępem do przebudowy linii średnicowej. Najważniejszymi efektami inwestycji będą podziemna przestrzeń dworcowa, tunel tramwajowy oraz hala peronowa. Oferty znacząco przewyższają budżet zaplanowany na kwotę 1,9 mld zł. Przewidziano jednak aukcję elektroniczną, w której wykonawcy będą jeszcze konkurować ceną.
W ramach prac istniejący tunel pieszy zostanie poszerzony i wydłużony do peronu linii obwodowej (obecnie nr 8), stając się podziemnym dworcem. Powstaną nowe perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, które zostaną skomunikowane z tunelem za pomocą schodów ruchomych i wind, przystosowanych do przewozu wózków i rowerów. Zostanie też wybudowany dodatkowy peron od strony Tunelowej. Przewidziano również budowę budynku wielofunkcyjnego z halą dworcową w miejscu istniejącego budynku dworcowego od strony Tunelowej. Całość przykryje hala peronowa. Przewidziano także realizację tunelu tramwajowego na poziomie -2 (powstanie jako pustka technologiczna do późniejszego wykorzystania w czasie przedłużania linii tramwajowej z Dw. Zachodniego na Wolę). Na stacji, po wschodniej stronie, zostanie też wykonana kładka, która połączy perony z Ochotą i Wolą.

Dzisiaj (14 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Wszystkie oferty przewyższają znacząco budżet określony na kwotę 1,952 mld zł brutto. W przetargu przewidziano jednak aukcję elektroniczną, w której licytowanym parametrem będzie cena.

Torpol jest gotów zrealizować prace za 2,826 mld zł brutto. Budimex zaoferował 2,985 mld zł brutto. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor proponuje 3,697 mld zł. Strabag wycenił prace na 4,801 mld zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (80%), termin realizacji (15%) oraz kryterium przejęcia części ryzyka przedłużenia czasu na ukończenie (tj. 30 dni) z tytułu wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (5%). Wszyscy zaproponowali termin realizacji wynoszący 1101 dni (nieco ponad trzy lata) oraz przejęcie ryzyka.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony