Partnerzy serwisu:

Przebudowa stacji Ożarów Maz. przedłuży się do końca 2021 r.

Witold Urbanowicz 28.09.2020

Przebudowa stacji Ożarów Maz. przedłuży się do końca 2021 r.
fot. Michał Sosnowski / bazakolejowa.pl
Z uwagi na decyzję konserwatora zabytków ws. wiaty peronowej wciąż nie rozpoczęła się przebudowa stacji w Ożarowie Mazowieckim. PKP PLK czekają na nowe pozwolenie na budowę i zapowiadają, że zasadnicze prace w tym miejscu potrwają do końca 2021 r., a cała inwestycja zakończy się w IV kwartale 2022 r. Jej efektem będzie możliwość uruchomienia połączeń SKM do Ożarowa.
W sierpniu 2017 r. PKP PLK podpisały z firmą ZUE umowę na prace projektowe i przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki. W ramach inwestycji miały powstać dwa nowe perony zamiast obecnie istniejącego jednego peronu. Przewidziano też budowę przejścia podziemnego, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, wymianę torów, a także przebudowę układu sterowania ruchem. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano też prace na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Z efektów prac podróżni mieli skorzystać „w połowie 2020 r.”.

Tymczasem na stacji wciąż nie ruszyły żadne zasadnicze prace. Jak wyjaśniają PKP PLK, jest to spowodowane decyzją konserwatora zabytków ws. wiaty na peronie, co z kolei skutkowało m.in. wydłużeniem procedury uzyskiwania decyzji lokalizacyjnych. – W 2018 roku konserwator zabytków uznał, że wiata na stacji powinna być objęta ochroną i została wpisana do wojewódzkiej ewidencji zabytków. To wymusiło na inwestorze i wykonawcy zmiany w projekcie i pozyskanie dodatkowych uzgodnień. W lutym tego roku złożono wniosek o pozwolenie na budowę. Prawdopodobnie decyzja będzie w listopadzie – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Ostatecznie jednak stara wiata nie zostanie zachowana z uwagi na jej stan. – W porozumieniu z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków wybudowane zostaną nowe wiaty nawiązujące stylistyką do obecnej – informuje Jakubowski.

Jak wskazuje przedstawiciel PKP PLK, zasadnicze roboty związane z przebudową układu torów i peronów na stacji w Ożarowie powinny potrwać do końca 2021 r. – Prace na odcinku Warszawa Gołąbki – Ożarów Mazowiecki oraz na podg. Warszawa Gołąbki będą realizowane równolegle z pracami wykonywanymi na stacji Ożarów Mazowiecki. Zakończenie wszystkich prac to IV kwartał 2022 r. W sprawie podpisania aneksu w firmą ZUE prowadzone są rozmowy – dodaje Karol Jakubowski.

Przebudowa stacji w Ożarowie jest kluczowa pod kątem rozwoju połączeń SKM. – Rozbudowany zostanie układ torów na stacji, dzięki czemu stacja będzie mogła być wykorzystana jako końcowa dla pociągów aglomeracyjnych – będą dwa tory odstawcze – wyjaśnia Karol Jakubowski.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony