Partnerzy serwisu:

Przebudowa Bytomskiej w Zabrzu. Zostaje jednotor, ale bez ręcznej sygnalizacji

Witold Urbanowicz 27.01.2020

Przebudowa Bytomskiej w Zabrzu. Zostaje jednotor, ale bez ręcznej sygnalizacji
fot. Google Street View
Trwa przetarg na przebudowę kolejnego odcinka trasy tramwajowej łączącej Zabrze i Bytom. W sumie to ok. 2300 metrów toru pojedynczego. Na trasie pozostanie odcinek jednotorowy, za to - wbrew pierwotnym wymaganiom – nie będzie zabezpieczony dosyć anachroniczną sygnalizacją mijankową sterowaną ręcznie.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz rozjazdami. Odcinek obejmuje ok. 2300 metrów toru pojedynczego. Zmieniony termin składania ofert mija pod koniec stycznia.

Na trasie pozostanie odcinek jednotorowy w rejonie przystanku Biskupice Ziemska, choć – jak zapewniają Tramwaje Śląskie – nie będzie miał on większego wpływu na częstotliwość kursowania tramwajów z uwagi na jego długość (ok. 350 m). – Modernizując infrastrukturę torową, zawsze staramy się likwidować wąskie gardła i wszędzie, gdzie jest to możliwe przebudowujemy odcinki jednotorowe w linie dwutorowe. Kierując się tym założeniem oczywiście analizowaliśmy możliwość budowy drugiego toru na obecnym odcinku jednotorowym, jednak okazało się, że ze względu na uwarunkowania terenowo-prawne akurat w tym miejscu nie ma możliwości budowy linii dwutorowej – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

W dokumentacji przetargowej zapisano, że odcinek ten ma być zabezpieczony ręcznym systemem sterowania sygnalizacją, co okazało się… omyłką. – Zostało to wyłapane niestety dopiero po ogłoszeniu przetargu. Na tym etapie uznaliśmy, że nie będziemy zmieniać tego zapisu, żeby kolejny raz nie przesuwać terminu otwarcia ofert. Sprawę tę uregulujemy już na etapie przygotowania umowy z wybranym wykonawcą. Biorąc pod uwagę, iż dziś funkcjonuje tam nowocześniejszy system sygnalizacji przekaźnikowej nie ma możliwości, żebyśmy cofnęli się w rozwoju i zastosowali system ręcznego sterowania sygnalizacją mijankową – mówi Zowada.

Przetarg obejmuje kolejny już odcinek trasy linii 5 i 30, łączących Zabrze i Bytom. Jak wskazują Tramwaje Śląskie, odcinek torowiska na pograniczu miast został już wyremontowany w ramach bieżącej perspektywy unijnej. Obecnie, w ramach projektu unijnego, trwa łapiąca opoźnienie przebudowa torów w ciągu Religi i Powstańców Śląskich w centrum Zabrza. Jednocześnie Tramwaje Śląskie własnymi siłami przebudowują odcinek Bytomskiej od Młyńskiej do Hagera.

Spółka przygotowuje się do przebudowy torów wzdłuż Zabrzańskiej w Bytomiu na odcinku od Modrzewskiego do Baczyńskiego oraz w ciągu Wolności w Zabrzu na odcinku od Floriana do granicy z Rudą Śląską. – Wg aktualnego harmonogramu rozpoczęcie realizacji zadania w Bytomiu planujemy na drugą połowę 2020 roku, zaś zadanie zabrzańskie chcemy realizować od połowy 2021 roku. Wspomniane terminy są jednak szacunkowe i mogą jeszcze ulec zmianie – informuje rzecznik spółki.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony