Partnerzy serwisu:

Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 03.06.2019

arrow
arrow
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
wiz. Pesa
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Produkcja Twistów II dla Częstochowy rozpoczęta [wizualizacje]
Trwa produkcja Twistów II generacji dla MPK w Częstochowie. Nowe tramwaje mają przyjechać do miasta w tym roku, a producent właśnie zdradza, jak będą wyglądać najnowsze pojazdy.
W połowie stycznia zeszłego roku MPK Częstochowa podpisało umowę z Pesą na dostawę 10 nowych tramwajów z opcją na kolejne pięć pojazdów. Producent zaoferował Częstochowie w pełni niskopodłogowe pojazdy Twist II. Wartość umowy to blisko 90 mln zł brutto.

Na realizację zamówienia podstawowego Pesa ma w sumie 24 miesiące. – Produkcja się rozpoczęła, wszystkie szczegóły związane z designem dopięte, a pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach Częstochowy jeszcze w tym roku – informuje Maciej Grześkowiak, szef PR Pesy.

Trójczłonowy tramwaj o długości 32,2 m i szerokości 2,4 m pomieści w sumie 221 osób (przy normie 5 osób na m2), w tym 58 na miejscach siedzących. Wyposażenie obejmuje klimatyzację i monitoring. Przewidziano 7 drzwi – pięć dwustrumieniowych i dwoje jednostrumieniowych. Wejście znajdzie się na wysokości 350 mm.

Tramwaje będą wyposażone w cztery skrętne wózki jezdne, posiadające dwa stopnie usprężynowania z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Ma to wpływać na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska. W pojazdach znajdą się silniki asynchroniczne o mocy 4 x 105 kW oraz układ osi Bo' 2' 2' Bo'. Przewidziano układ rekuperacji energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania. Energia zgromadzona w zasobnikach będzie mogła być wykorzystywana w razie zaniku prądu bądź konieczności wjechania na torowisko nieposiadające sieci. Pojazdy będą też wyposażone w elektroniczny rejestrator zdarzeń, a układ sterowania pojazdu umożliwia wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania. Pesa zaoferowała też diagnostykę on-line.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony