Partnerzy serwisu:

Problemy Warszawy z firmą PKS Grodzisk Maz. Umowy wciąż brak

Witold Urbanowicz 10.02.2017

Problemy Warszawy z firmą PKS Grodzisk Maz. Umowy wciąż brak
fot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
W dalszym ciągu nie wiadomo, kiedy wyjadą autobusy z zeszłorocznego przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 autobusów o długości 12 metrów. Po długich prawnych przepychankach ZTM w Warszawie ostatecznie wybrał w grudniu ofertę firmy PKS Grodzisk Mazowiecki. Do tej pory jednak nie podpisano umowy.
Przetarg, ogłoszony w marcu zeszłego roku, dotyczył obsługi komunikacyjnej z wykorzystaniem standardowych 12-metrowych autobusów. Zamówienie zostało podzielone na dwie części, obejmujące po 50 wozów każda. Jedno zlecenie przypadło firmie Arriva Bus. Rozstrzygnięcie drugiej części przedłużyło się jednak do końca lipca – ZTM wybrał ofertę firmy Michalczewski, wykluczając jednocześnie z postępowania innych uczestników, w tym tańszą ofertę firmy PKS Grodzisk Mazowiecki.

ZTM uznał, że PKS złożył ofertę z rażąco niską ceną, a także nie dopełnił warunków przetargu. Zamawiający uznał też, że choć PKS Grodzisk Mazowiecki jeździł w Warszawie, to wykonywał umowę nienależycie, więc nie można było tego okresu zaliczyć do wymaganego doświadczenia. Nie uznano też doświadczenia „pożyczonego” od innych przewoźników.

PKS Grodzisk Mazowiecki odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej i zostało ono uznane. Ostatecznie więc na początku grudnia 2016 r. ZTM wybrał ofertę firmy PKS Grodzisk Mazowiecki. Przewoźnik zaoferował stawkę 6,99 zł za kilometr, a także pięć wozów z napędem alternatywnym. Operator musi oczywiście spełnić wysokie wymagania ZTM-u, w tym zatrudniania kierowców w oparciu o umowę o pracę, znajomości topografii Warszawy i władania w odpowiednim stopniu językiem polskim czy kwestii posiadania zaplecza technicznego.

W dalszym ciągu nie podpisano jeszcze umowy z nowym zwycięzcą, firmą PKS Grodzisk mazowiecki. – Wybrany wykonawca jest zobowiązany – zgodnie z zapisami załącznika nr 2 do umowy – przedstawić m.in. dokumentację taboru, która potwierdza, że pojazdy, którymi zamierza świadczyć usługę, są zgodne z warunkami określonymi w załączniku nr 1 do SIWZ. Dokumentacja opisowa oraz rysunkowa stanowi załączniki 2.1-2.12 do umowy. Nie mając zatwierdzonych (kompletnych, potwierdzających pełną zgodność pojazdów z SIWZ) załączników, nie możemy podpisać umowy. Zakres informacji oraz treści załączników jest znany wykonawcy (stanowi część dokumentacji przetargowej), zatem po stronie jego i jego dostawców leży dbałość o wywiązanie się z zobowiązań w okresie od ogłoszenia wyniku postępowania do dnia podpisania umowy –informuje precyzyjnie Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie. Rzecznik jednocześnie informuje, że terminy, określające ile czasu ma zamawiający na analizę dokumentacji i zgłoszenie uwag oraz kiedy wykonawca powinien przedłożyć poprawioną dokumentację są „zastrzeżone”.

W specyfikacji postępowania określono, że termin związania ofertą, czyli okres, w którym zachowuje ona ważność, wynosi 90 dni od momentu składania ofert. Operatorzy mogli składać oferty do 25 kwietnia 2016 r., co oznacza, że termin związania ofertą minął pod koniec lipca. – PKS Grodzisk Mazowiecki przedłużył termin związania ofertą do dnia 20 kwietnia 2017 r. – informuje Krajnow.

Pierwotnie przewoźnik miał, zgodnie z założeniami, rozpocząć przewozy od 1 stycznia 2017 r. W dalszym ciągu nie wiadomo kiedy autobusy firmy PKS Grodzisk Mazowiecki wyjadą na ulice stolicy. – Zgodnie z założeniami – zapisami umowy – rozpoczęcie świadczenia usług następuje w terminie 25 tygodni od dnia podpisania umowy – informuje Igor Krajnow.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Warszawski ZTM
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony