Partnerzy serwisu:

Prezes MPK Wrocław wnosi o nieprzedłużanie umów z rosyjskimi kierowcami

Witold Urbanowicz 06.04.2022

Prezes MPK Wrocław wnosi o nieprzedłużanie umów z rosyjskimi kierowcami
fot. MPK Wrocław
Wśród kierowców prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej w największych polskich miastach znajdują się także obywatele innych państw. Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław, wstrząśnięty ostatnimi doniesieniami z Ukrainy, poprosił jednego z podwykonawców o rozważenie nieprzedłużania umów z rosyjskimi pracownikami. – Komunikacja miejska to regionalna infrastruktura krytyczna. Kierowca autobusu czy motorniczy tramwaju odpowiada za zdrowie i życie setek osób. Dlatego dla naszego wspólnego bezpieczeństwa musimy ostrożnie podchodzić do zatrudniania obywateli krajów jawnie wrogich Polsce także w komunikacji miejskiej – wskazuje prezes.
W zeszłym tygodniu do prezesa MPK Wrocław wpłynęła prośba od ukraińskiego kierowcy podwykonawcy o zwolnienie obywateli Rosji. – Uznałem wówczas że nie ma zbiorowej odpowiedzialności i poprosiłem podwykonawcę o załagodzenie konfliktu pomiędzy pracownikami – opowiada Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Teraz jednak prezes, pod wpływem ostatnich wydarzeń na terenie Ukrainy, zmienia zdanie. – Wstrząśnięty zdjęciami z Buczy, Irpienia i Hostomelu, dokumentującymi ludobójstwo i zezwierzęcenie, którego ofiarami padły tysiące niewinnych obywateli Ukrainy, zweryfikowałem swoje stanowisko. Sytuacja każdej z zatrudnionych osób jest inna. Została ona szczegółowo przeanalizowana. W konsekwencji poprosiłem jednego z naszych podwykonawców o rozważenie zasadności przedłużania kończących się w tym miesiącu umów z pracownikami – obywatelami Federacji Rosyjskiej. Decyzję pozostawiam podwykonawcy – wskazuje Balawejder. – Nie mógłbym sobie spojrzeć w oczy gdybym pozostał obojętny. Biorę za to osobistą odpowiedzialność, ze wszystkimi tego konsekwencjami – dodaje prezes MPK.

Jak przekonuje prezes, komunikacja miejska stanowi element regionalnej infrastruktury krytycznej. – To nie tylko tramwaje i autobusy, ale także stacje i zbiorniki z olejem napędowym, trafostacje i cała sieć trakcyjna. Szczegółowa wiedza o ich umiejscowieniu w czasie konfliktu zbrojnego ma znaczenie fundamentalne dla funkcjonowania miasta, co już dziś czyni ją ważną informacją wywiadowczą – przekonuje Balawejder.

Prezes przypomina, że kierowcy i motorniczowie odpowiadają za bezpieczeństwo, zdrowie i życie setek pasażerów. – Dlatego, zgodnie z przepisami ustawy, wymagamy badań psychologicznych oraz zaświadczeń o niekaralności od wszystkich naszych pracowników. O ile w wypadku obywateli Ukrainy ustawa wprowadza uproszczone procedury jego uzyskania, to otrzymanie wiarygodnych zaświadczeń np. z Federacji Rosyjskiej jest właściwie niemożliwe.

Dlatego dla naszego wspólnego bezpieczeństwa musimy ostrożnie podchodzić do zatrudniania obywateli krajów jawnie wrogich Polsce także w komunikacji miejskiej – wskazuje prezes. Jak dodaje, w ostatnim okresie nie bez powodu z Polski wydalono kilkudziesięciu rosyjskich szpiegów.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wojna Rosja - Ukraina
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony