Partnerzy serwisu:

Praska kolejka Petrin doczeka się nowych wagonów

Jakub Rösler 18.10.2021

Praska kolejka Petrin doczeka się nowych wagonów
fot. DPP
Firma DPP, która odpowiada za transport publiczny w Pradze, ogłosiła przetarg na modernizację kolei linowo-terenowej Petrin, która jest jedną z symboli czeskiej stolicy. Zadanie polega na zaprojektowaniu dwóch nowych wagonów kolejki, które kursują po całej trasie. Oferty w konkursie można składać do 1 listopada tego roku, a wyniki zostaną ogłoszone wiosną przyszłego roku. Zamawiający chce, aby pierwsi pasażerowie skorzystali z kolejki z końcem 2023 roku.
Kolej linowo-terenowa Petrin, która jest jedną z ikon Pragi, doczeka się kolejnej wersji. Firma DPP, odpowiedzialna za transport publiczny w czeskiej stolicy ogłosiła międzynarodowy konkurs na projekt dwóch wagonów kolejki, które zapewniają obsługę trasy. Swoje propozycje można składać do 1 listopada tego roku, a wyniki poznamy wiosną 2022 roku. Zamawiający szacuje, że nowe wagony zabiorą pasażerów z końcem 2023 roku.

Wg wytycznych nowe wagony mają być ponadczasowe i muszą wpisywać się w historyczny klimat miejsca, w jakim przyjdzie im kursować. Ponadto muszą zabierać na swój pokład 120 pasażerów, a konkurs obejmuje projekt zarówno wnętrza, jak i zewnętrznego wyglądu wagonów. Na realizację zadania DPP przeznaczyło 1,5 mln koron czeskich.

– Na świecie jest niewiele środków transportu, z których pasażer miałby tak ekskluzywny widok, jak z kolejki Petrin. Jej frekwencja przewyższa nawet Zamek Praski. Kolejka linowo-terenowa do Petřína jest ikoną turystyczną i transportową Pragi, zasługuje na wyjątkowy i ponadczasowy design. Według niego DPP będzie produkować nowe wagony w ramach kontraktu publicznego, które będą mogły służyć mieszkańcom Pragi i odwiedzającym stolicę przez następne 30 lat. Oczekujemy, że elegancki design i nowe wnętrze pozwolą na dalsze zwiększenie obecnej pojemności kolejki na Petřína – komentuje Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. Transportu i przewodniczący Rady Nadzorczej DPP.

Kolejka liczy sobie 130 lat. W tym czasie po jej trasie kursowały trzy generacje wagonów, a obecne jeżdżą tam od 1985 roku. Podczas ponad stuletniego istnienia, kolej nie kursowała w latach 1965-1985 z powodów problemu ze stabilnością góry i nawierzchni po jakiej się porusza. Jest to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc turystycznych w całych Czechach, a kolejka przewozi co roku ponad 2 miliony pasażerów rocznie, co daje prawie 300 pasażerów na godzinę.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony