Partnerzy serwisu:

Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice

Witold Urbanowicz 11.05.2020

arrow
arrow
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
mat. prasowe
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praga zapowiada budowę kolei linowej Podbaba – Bohnice
Praskie osiedla Podbaba, Troja i Bohnice zostaną skomunikowane koleją linową w ciągu pięciu lat. Podróż 2,5-kilometrową trasą zajmie siedem minut. Nowe połączenie ma na razie zastępować droższą linię tramwajową z mostem i tunelem, której realizacja będzie możliwa w kolejnej dekadzie.
Kolej linowa ma łączyć ostatni przystanek tramwaju przy dworcu kolejowym Podbaba z Podhoří i przystanek autobusowy Na Pazderce na osiedlu Bohnice. Długość trasy, pokonującej rzekę, wyniesie 2,5 km. Przewidziano 100-metrowe przewyższenie. Czas przejazdu wyniesie siedem minut. Przepustowość kolei linowej zostanie ustalona na 2000 osób na godzinę na kierunek, co odpowiada jednej linii tramwajowej kursującej co cztery minuty.

– Pracujemy nad linią tramwajową, ale w tym celu będziemy musieli zbudować nowy most nad Wełtawą, a także prawie kilometrowy tunel w skale do Bohnic. Szukaliśmy zatem szybszego rozwiązania w zakresie połączenia Pragi 6, dzielnicy Troja i Pragi 8. Dlatego też w ciągu pięciu lat zbudujemy kolej linową. To kolejny krok w kierunku lepszego i bardziej nowoczesnego transportu publicznego. Inspiracją była na przykład kolej linowa w miastach Koblencja (Niemcy), Porto (Portugalia) i Brest (Francja). Kolej zabierze tę samą liczbę osób co jedna linia tramwajowa szkieletowa, będzie czterokrotnie tańsza i pozostanie alternatywą po ukończeniu linii tramwajowej – powiedział Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu.

Miasto wskazuje na konieczność szybkiej poprawy komunikacji między dzielnicami. Teraz w dużej mierze podróż musi odbywać się przez centrum. Na osiedlu Bohnice mieszka 25 tys. ludzi. Natomiast na Dejvicach, po drugiej stronie rzeki, znajdują się kina, teatry, biura, akademiki. Do tego dochodzą zoo w Troi i Trojska Kotlina. Budowa nowej trasy tramwajowej – z mostem i tunelem – może rozpocząć się dopiero w 2030 r. Poprzedzi ją otwarcie linii tramwajowej łączącej stację kolei linowej w Bohnicach ze stacją metra Kobylisy, a także trasy Podbaba – Suchodol, która dowiezie pasażerów do przystanku pośredniego w dzielnicy Troja.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony