Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje]


![Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje] Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210422171623Smi2.jpg_60-60.jpg)
![Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje] Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210422171651Smi1.jpg_60-60.jpg)
![Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje] Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210422171651Smi3.jpg_60-60.jpg)
![Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje] Praga: W oczekiwaniu na nowy dworzec Smíchov [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20210422171652Smi4.jpg_60-60.jpg)
W Pradze trwają przygotowania do budowy terminala przesiadkowego na dworcu Praha Smíchov. – Za kilka lat zaniedbany budynek komunikacyjny stanie się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym na miarę XXI wieku. W jednym miejscu podróżni skorzystają z dalekobieżnych, regionalnych i miejskich pociągów i autobusów, metra, tramwajów – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi odpowiedzialny za komunikację.
– Terminal Smíchov to duży i złożony projekt. Musimy koordynować zamierzenia z zarządem kolei, deweloperem i interesami Pragi. Dlatego takie projekty nieustannie ewoluują – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi.
Stary budynek zostanie zachowany, choć zniknie pod nowym przykryciem. –W końcu przyjrzeliśmy się dokładniej i udało nam się zintegrować dzisiejszą kultową część budynku dworca z terminalem. Bardzo się z tego cieszę. Praga może również rozwijać się z szacunkiem dla przeszłości – mówi Scheinherr.
Duży potencjał daje dach nowego obiektu. – Lekka konstrukcja stalowa pokryje cały terminal i będzie sprytnie współpracować z wodą, światłem, a dzięki panelom słonecznym – energią słoneczną – mówi wiceburmistrz.
Przewidziano infrastrukturę do ładowania elektrobusów i samochodów elektrycznych. – Podczas planowania tras pieszych zmodyfikowaliśmy peron autobusowy tak, aby można było wygodnie przejść na perony, do metra i na ulicę Nádražní – wskazuje Adam Scheinherr.
Za kilka lat zaniedbany budynek komunikacyjny stanie się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym na miarę XXI wieku. W Smíchovie pasażerowie będą mogli korzystać z dalekobieżnych, regionalnych i miejskich pociągów i autobusów, metra, tramwajów na jednym terminalu, a wcześniej zaparkować samochód na dużym parkingu P&R na tysiąc miejsc. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2026/2027 r. nowy obiekt będzie gotowy – mówi Scheinherr.
Stary budynek zostanie zachowany, choć zniknie pod nowym przykryciem. –W końcu przyjrzeliśmy się dokładniej i udało nam się zintegrować dzisiejszą kultową część budynku dworca z terminalem. Bardzo się z tego cieszę. Praga może również rozwijać się z szacunkiem dla przeszłości – mówi Scheinherr.
Duży potencjał daje dach nowego obiektu. – Lekka konstrukcja stalowa pokryje cały terminal i będzie sprytnie współpracować z wodą, światłem, a dzięki panelom słonecznym – energią słoneczną – mówi wiceburmistrz.
Przewidziano infrastrukturę do ładowania elektrobusów i samochodów elektrycznych. – Podczas planowania tras pieszych zmodyfikowaliśmy peron autobusowy tak, aby można było wygodnie przejść na perony, do metra i na ulicę Nádražní – wskazuje Adam Scheinherr.
Za kilka lat zaniedbany budynek komunikacyjny stanie się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym na miarę XXI wieku. W Smíchovie pasażerowie będą mogli korzystać z dalekobieżnych, regionalnych i miejskich pociągów i autobusów, metra, tramwajów na jednym terminalu, a wcześniej zaparkować samochód na dużym parkingu P&R na tysiąc miejsc. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2026/2027 r. nowy obiekt będzie gotowy – mówi Scheinherr.
Komentarze:
Węzły przesiadkowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |