Partnerzy serwisu:

Praga przedłuży tramwaj do stacji metra Pankrác. Powrót na trasę sprzed budowy metra

Witold Urbanowicz 28.09.2020

Praga przedłuży tramwaj do stacji metra Pankrác. Powrót na trasę sprzed budowy metra
fot. Google Street Map
Praga rozpoczęła budowę nowego odcinka linii tramwajowej, która połączy istniejące torowisko na ulice Na Pankráci ze stacją metra Pankrác. Nowy, 250-metrowy odcinek torowiska prowadzi w miejscu trasy zlikwidowanej w latach 70. XX w. w związku z budową metra.
Nowa trasa połączy skrzyżowanie ulic Na Pankráci i Na Veselí ze stacją metra Pankrác. Nowy przystanek końcowy znajdzie się na wysokości ulic Hvězdova i Na Pankráci. Dzięki temu 250-metrowemu przedłużeniu pasażerowie zyskają nowe możliwości przesiadek. Prace przygotowawcze do budowy rozpoczęły się 19 września. Wszystkie roboty mają potrwać do… końca listopada. Roboty realizuje firma Eurovia, a wartość budowy nowego torowiska to 68 mln koron. Budowa nowej linii tramwajowej do stacji metra Pankrác odbywa się w tym samym czasie, co przebudowa istniejącego odcinka trasy w ciągu ulic Na Veselí i Soudní.

– Poprawiamy błędy z lat 70. XX wieku, kiedy zaczęto zamykać torowiska, uznając je za niepotrzebne. Dziś już wiemy, że to oczywiście nieprawda. Cieszymy się, że po dziewięciu latach zaczynamy budować nową linię tramwajową w Pradze. Ponadto całe przedsięwzięcie – od zlecenia dokumentacji do faktycznej realizacji – trwa niecałe dwa lata. Chcemy nadal przywracać tramwaje w rejony Pragi, w których historycznie jeździły i gdzie mają sens pod względem liczby pasażerów. Ta linia przyda się w szczególności na czas zamknięcia stacji Pankrác na czas budowy linii metra D – powiedział Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi.

– Nowo budowany odcinek linii tramwajowej jest wyjątkowy: przebiega dokładnie w miejscu historycznej linii tramwajowej, która została zlikwidowana w 1974 roku w związku z uruchomieniem metra na linii C w ramach ówczesnej koncepcji likwidacji ruchu tramwajowego w centrum i na terenach nowo obsługiwanych przez metro – powiedział Jan Šurovský, członek zarządu i dyrektor techniczny DPP. – Następnej wiosny, gdy tylko pozwolą na to warunki klimatyczne, przebudujemy istniejącą linię tramwajową na ulicach Na Pankráci i Táborskiej – tj. na odcinku od skrzyżowania ulic Na Pankráci i Na Veselí do skrzyżowania ulic Táborská, Vladimírovej i Nuselskiej – dodaje.


Ulica Na Pankráci (1974) | FOTO: Lubomír Kysela.

DPP spodziewa się regularnego wykorzystania nowo wybudowanego odcinka linii do stacji metra Pankrác pod koniec przyszłego roku, tj. po zakończeniu wszystkich etapów przebudowy linii tramwajowych w rejonie dzielnicy Praga 4. Do tego czasu DPP planuje wykorzystać nowy odcinek do organizacji komunikacji zastępczej na czas prac. Docelowo trasa miałaby zostać rozbudowana o kolejny odcinek – o kolejne kilkaset metrów, w ciągu Na Pankráci i Budějovickiej, z przystankiem końcowym przed skrzyżowaniem z ul. Bystřicką.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony