Partnerzy serwisu:

Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat

Witold Urbanowicz 19.03.2021

arrow
arrow
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
fot. DPP – Petr Hejna
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
Praga odebrała ostatni autobus SOR. Średnia wieku autobusów spadła poniżej 6 lat
Dopravní podnik hl. Miasto Praga (DPP), operator komunikacji w stolicy Pragi, odebrał dziś (19 marca) ostatni autobus SOR NB 12 – o numerze seryjnym 1000 – który jest jednocześnie ostatnim dostarczonym pojazdem serii SOR NB. Tym samym kończy się ważny etap odnawiania floty autobusowej – teraz średni wiek eksploatowanych pojazdów wynosi 5,39 lat. W najbliższych latach DPP skupi się na zakupie trolejbusów, elektrobusów i autobusów hybrydowych.
Niecałe cztery lata temu – wg stanu na koniec 2017 r. – średni wiek autobusów wynosił prawie 10 lat. Od tamtej pory przedsiębiorstwo zaczęło sukcesywnie odmładzać tabor. DPP, kupił w ramach umów ramowych łącznie 50 pojazdów SOR BN 12, 150 autobusów przegubowych SOR NB 18 oraz 300 autobusów 12-metrowych SOR NB 12. Wszystkie z napędem diesla, spełniające normę Euro 6.

Dzisiaj (19 marca) Praga odebrała pięćsetny autobus w tamach tych umów. Pojazd o numerze seryjnym 1000 otrzyma numer 4100 i po zarejestrowaniu będzie wozić prażan. Pojazd będzie stacjonować na zajezdni Klíčov.

– W tym roku zakończymy największą modernizację floty autobusowej w DPP i tym samym zamkniemy rozdział, w którym kupowaliśmy wyłącznie pojazdy z silnikiem Diesla spełniające najostrzejsze limity emisji Euro 6. Chociaż odmłodziliśmy flotę pojazdów do najniższej wartości w najnowszej historii DPP, nie oznacza to przerwy w odnowieniu floty. Będziemy to kontynuować, jednak skupimy się teraz głównie na paliwach alternatywnych, a cykl odnowy będzie wolniejszy. W tym roku Praga zakupi pierwsze 14 elektrobusów o długości 12 m, które na początku przyszłego roku wprowadzimy do normalnej eksploatacji. Trwa przetarg na zakup 20 trolejbusów dwuprzegubowych. W najbliższych dniach ogłosimy przetarg na 15 przegubowych trolejbusów bateryjnych, a dodatkowo w tym roku ogłosimy przetarg na zakup 140 przegubowych autobusów hybrydowych. W przyszłym roku chcemy również przetestować w Pradze autobus napędzany wodorem – mówi Petr Witowski, prezes zarządu i dyrektor generalny DPP.

Obecnie użytkowana flota autobusów DPP

Tabor liniowy:

Irisbus Citelis 18M - 1
Iveco Crossway 12,5 - 9
Iveco Crossway 14,5 - 1
SOR BN 8,5 - 20
SOR BN 9,5 - 1
SOR BN 12 - 51
SOR NB 12 - 535
SOR NB 18 - 501
SOR Ebn - 1
Solaris Pojazd Urbino LE 8,9 - 40 pojazdów
Solaris Urbino 10,5 - 20 pojazdów

Tabor zabytkowy:
Karosa B 951-2 pojazdy
Karosa B 961-2 pojazdy
Irisbus Citelis 12M - 1 pojazd
Irisbus Citybus 12M - 1 pojazd

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony