Partnerzy serwisu:

Praga kończy eksploatację tramwajów T6A5

Witold Urbanowicz 16.06.2021

Praga kończy eksploatację tramwajów T6A5
fot. DPP – Robert Mara
W sobotę 19 czerwca zakończy się planowa eksploatacja tramwajów T6A5 w stolicy Czech. Wagony te służyły pasażerom praskiej komunikacji przez 25 lat.
Tramwaje typu T6A5 były produkowane w latach 1991-1998 przez ČKD Tatra w Pradze. Łącznie zakłady te opuściło 296 wagonów tego typu, a największym ich odbiorcą była właśnie stolica Czech, która kupiła 150 wagonów. Pierwsze dwa wagony – 8601 i 8602 – DPP, operator komunikacji w Pradze, odebrał 24 czerwca 1995 r. Natomiast pierwsi pasażerowie mogli przejechać się nowym tramwajem 23 września 1995 r. podczas uroczystej parady z okazji 120-lecia komunikacji miejskiej. Regularna eksploatacja wagonów – nr 8603 i 8604 – rozpoczęła się jednak 6 listopada 1995 r.

Obecnie DPP, operator komunikacji w Pradze, posiada sześć wagonów T6A5. Jeden z nich – o numerze 8702 – jest na stanie muzeum komunikacji. DPP zamierza zachować kolejne dwa wagony tramwaje na potrzeby taboru historycznego, a pozostałe zostaną wystawione na sprzedaż. Pojazdy po raz ostatni wyjadą na linię nr 4 Smíchovské nádraží – Čechovo náměstí. O 18:15 przewidziano specjalną paradę. – Żegnamy tramwaje tego typu, ale na pewno jednak nie wyjadą z Pragi. W Muzeum Transportu Publicznego mamy już wagon 8702 i do eksploatacji na liniach historycznych zatrzymamy tramwaje 8601 i 8750 – czyli pierwszy i ostatni wagon, jaki dostarczono do Pragi. Będą one mogły jeździć w składzie oraz jako wagony solo – mówi Jan Šurovský, członek zarządu i dyrektor techniczny DPP.

Na sprzedaż wystawiono wagony 8637, 8658 i 8748. W sumie przejechały one 3,8 mln kilometrów – średnio 140,83 km na wagon na dzień.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony