Partnerzy serwisu:

Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice

Redakcja 23.04.2021

arrow
arrow
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
fot. PIM
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Poznań: Sieć trakcyjna i zielone torowisko tramwaju na Naramowice
Prace na placu budowy trasy tramwajowej na Naramowice są coraz bardziej zaawansowane. Postępy dobrze widać w rejonie pętli Wilczak, gdzie montowana jest sieć trakcyjna i powstaje zielone torowisko.
– Zmiany organizacji ruchu są z pewnością uciążliwe dla mieszkańców. Tym bardziej cieszy widoczny postęp prac. Z każdym dniem jesteśmy coraz bliżej celu, czyli uruchomienia trasy na Naramowice. Co istotne na nowej trasie tramwaje pojadą w większości po zielonym torowisku. Takie rozwiązanie będzie cieszyć oczy, ogranicza emisję hałasu i ma pozytywny wpływ na środowisko – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

– Na placu budowy pojawiły się nowe elementy: sieć trakcyjna rozwieszana nad torowiskiem oraz rozchodnik. Dzięki poprawie warunków atmosferycznych, które do tej pory nie sprzyjały tym pracom, między szynami rozkładane są maty z tą wytrzymałą rośliną tworzące zielone torowisko. Zarówno sieć trakcyjną jak i maty rozchodnikowe można zobaczyć w rejonie pętli Wilczak, gdzie trasa powstaje wzdłuż parku Kosynierów – dodaje Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

24 kwietnia (sobota) rozpocznie się kolejny etap budowy kabla zasilającego trasę tramwajową na Naramowice. Tym razem prace prowadzone będą na północno-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii Poznań oraz w ciągu ul. Szelągowskiej do skrzyżowania z ul. Winogrady. Roboty te będą się wiązać z zawężeniami miejsc dla pieszych i rowerzystów, w razie potrzeby wykonawca będzie montował specjalne kładki, by nie było konieczności zamykania ciągów komunikacyjnych. Dodatkowo na ul. Szelągowskiej występować będą czasowe zmiany w układzie pasów ruchu, bo wschodni pas będzie wyłączany z użytku. Ruch w kierunku centrum prowadzony będzie po istniejącym buspasie, a w przeciwnym kierunku po dotychczasowym pasie prowadzącym do centrum miasta.

Podjęto również decyzję o wydłużeniu godzin ręcznego sterowania ruchem wahadłowym na ul. Naramowickiej, na wysokości planowanej tzw. ul. Nowej Stoińskiego. W związku ze zgłoszeniami trafiającymi do spółki PIM oraz na podstawie obserwacji dokonywanych w różnych porach dnia, osoba kierująca ruchem będzie tam pracować również poza godzinami szczytów komunikacyjnych. Podjęta decyzja ma zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu oraz przyczynić się do usprawnienia przejazdu. Nocą utrzymany zostanie ruch wahadłowy działający na zasadach ogólnych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony