Partnerzy serwisu:

Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej

Witold Urbanowicz 18.05.2021

arrow
arrow
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
mat. PIM
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznań: Rusza przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin od mostu do Gwarnej
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na kompleksową przebudowę odcinka ul. Św. Marcin od mostu Uniwersyteckiego do Gwarnej. Jezdnie otrzymają nowy przekrój, pojawi się nowa zieleń – projekt jest kontynuacją przebudowy salonu Poznania.
Przedmiotem zamówienia są dwa zadania. Jedno obejmuje rozbudowę fragmentu ulicy Św. Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz ul. Towarową. Drugie natomiast rozbudowę fragmentu ulicy Św. Marcin na odcinku od al. Niepodległości do ul. Gwarnej. To część projektu Program Centrum, który w etapie I obejmuje przebudowę tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowej.

Na opracowywanym odcinku ulicy Święty Marcin przewidziano układ dwujezdniowy z torowiskiem tramwajowym i pasami zieleni rozdzielającymi jezdnie. Na odcinku od al. Niepodległości do Kościuszki zaplanowano po dwa pasy ruchu na kierunek, a od Kościuszki do Gwarnej – po jednym. Jak informuje Poznań, na odcinku pomiędzy ulicami Kościuszki i Gwarną zaplanowano przestrzeń łączącą funkcje ulicy, deptaku i parkingu. Piesi będą mogli korzystać z całej szerokości ulicy, a nie jedynie z chodników i przejść przez jezdnię. Parkowanie będzie możliwe tylko na wyznaczonych miejscach, a prędkość będzie ograniczona do 20 km/h.

W pasie rozdziału na wysokości Zamku zaplanowano przystanki tramwajowe (dla relacji w kierunku ul. Gwarnej przewidziano przebudowę przystanku istniejącego, natomiast w relacji w kierunku ronda Kaponiera przewidziano budowę nowego przystanku tramwajowego). Po obu stronach drogi zaprojektowane zostały chodniki, natomiast pasy rowerowe przewidziano na jedniach. W planach jest nowe przejście dla pieszych łączące Akademię Muzyczną i plac Mickiewicza.

Na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Towarowej pojawi się nowa relacja skrętna dla tramwajów. Jak informuje miasto, umożliwienie skrętu tramwajów z ul. Św. Marcin w ul. Towarową pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, zwiększy pulę wariantów tras np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory.

Termin składania ofert mija 18 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji i rękojmi (10%), kierownik budowy i/lub kierownik robót w specjalności drogowej (20%), doświadczenie managera BIM (10%).

Na całe zamówienie przeznaczono 516 dni,. Na zieleń zostanie udzielona gwarancja do końca marca 2029 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony