Partnerzy serwisu:

Poznań rozstrzyga dwa przetargi autobusowe

Witold Urbanowicz 16.06.2021

Poznań rozstrzyga dwa przetargi autobusowe
fot. ZTM Poznań
MPK Poznań rozstrzygnęło dwa przetargi autobusowe. Jeden dotyczy dostawy pięciu autobusów o długości do 8 m, a drugi obejmuje dostawę 23 używanych autobusów.
Przedmiotem jednego z zamówień jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów typu mini o długości 7,5-8,0 m. Pojazd ma mieścić co najmniej 35 pasażerów, w tym min. 14 na miejscach siedzących. – Minibusy będą kierowane przede wszystkim na linie obsługujące osiedla z dużym zapotrzebowaniem na transport publiczny, gdzie odległość do przystanków tramwajowych i autobusowych może zniechęcać potencjalnych pasażerów. Trasy te będą stosunkowo krótkie. Ich zadaniem będzie dowiezienie pasażerów do linii tramwajowych i autobusowych, ale także zapewnienie komunikacji w obrębie osiedla, co podniesie atrakcyjność transportu publicznego. W najbliższym czasie propozycje linii minibusowych planujemy konsultować z radami osiedli – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Termin składania ofert minął pod koniec kwietnia. Wystartowały trzy firmy. Ostatecznie dziś (16 kwietnia) wybrano ofertę firmy Truck Import-Export Wynajem, która złożyła najtańszą ofertę na kwotę 3,333 mln zł brutto. Jak informmuje miasto, wykonawca zaproponował minibusy Mercus (na bazie Mercedesa Sprintera) o całkowitej masie dopuszczalnej 7 ton i długości 7,95 m. Każdym z pojazdów będzie mogło podróżować 41 pasażerów. Minibusy będą wyposażone w całopojazdową klimatyzację, monitoring oraz system informacji pasażerskiej. W świetle drugich drzwi (dwuskrzydłowych) pojazdy będą niskopodłogowe, wyposażone zostaną także w rampę ułatwiającą korzystanie z przejazdu osobom z niepełnosprawnościami.

Przedmiotem drugiego przetargu jest dostawa 23 używanych, niskopodłogowych autobusów miejskich jednej marki o napędzie konwencjonalnym, w tym 22 autobusów standardowych o długości 12 m oraz jednego autobusu przegubowego o długości 18 m. Za autobus używany uznawany jest pojazd sprawny technicznie, wyprodukowany w 2013 r. lub młodszy, o przebiegu, który nie przekracza 750 tys. km. stępowaniu przewidziano też opcję w postaci możliwości rozszerzenia przedmiotu zamówienia o kolejne dwa autobusy – po jednym dla każdego z typów pojazdów, tj. jeden autobus standardowy oraz jeden autobus przegubowy. Zamawiający zaakceptował dziś (16 kwietnia) ofertę Solarisa, który wycenił zamówienie, wraz z prawem opcji, na 5,727 mln zł brutto.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony