Partnerzy serwisu:

Poznań. Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje

Redakcja/inf. pras. 17.08.2020

Poznań. Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje
fot. UM Poznań
W poniedziałek, 17 sierpnia, rozpoczęły się zasadnicze prace związane z przebudową ronda Rataje. Od tego dnia tramwaje nie będą kursowały na odcinku wzdłuż ul. Jana Pawła II pomiędzy ul. Kórnicką a rondem. Dzień wcześniej, w nocy z 15 na 16 sierpnia, zmieniła się organizacja ruchu dla samochodów w tym rejonie. Zakończenie przebudowy planowane jest na marzec 2022 roku. Pasażerowie komunikacji miejskiej zyskają wydzielone torowisko, wydłużone przystanki tramwajowo-autobusowe oraz buspas, piesi nowe chodniki, rowerzyści drogi, a kierowcy dodatkowe pasy ruchu.
Na każdym etapie realizacji inwestycji możliwy będzie zjazd i wjazd na rondo w każdym kierunku. Będzie się to wiązało z wielokrotnymi zmianami w organizacji ruchu.

W pierwszej kolejności zostaną wyłączone pasy ruchu (od strony torowiska) w ul. Jana Pawła II. Na tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą minimum dwa pasy ruchu.

Pierwszy etap dotyczy wyłącznie wlotu Jana Pawła II który zostanie zawężony do 2 pasów, także zjeżdżając z ronda Rataje w ul. Jana Pawła II nie będziemy mogli korzystać z lewego skrajnego pasa przylegającego do torowiska tramwajowego.

W kolejnym etapie ul. Jana Pawła II będzie jednopasowa, jednak już wtedy pojawią się znaczące zmiany w całym obszarze.

− Od kilkunastu miesięcy trwały prace przygotowawcze polegające na wymianie nawierzchni na ul. Chartowo i Żegrze. To dało nam możliwość przerzucenie na czas prac na rondzie Rataje objazdu na inne ulice. W tych kolejnych etapach nie będzie już możliwości przejazdu przez rondo pojazdów ciężarowych, a objazd w stronę r. Starołęka będzie odbywał się od strony ronda Śródka ulicami Baraniaka − Chartowo − Żegrze − Hetmańską, natomiast w stronę autostrady Baraniaka − Dymka − Szwajcarską − Szwedzką − Krzywoustego. Analogicznie w przeciwnym kierunku – wyjaśnia cytowany w komunikacie, Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.

Tak poprowadzony objazd spowoduje konieczność zmian na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z Baraniaka, gdzie wytyczony zostanie dodatkowy pas do skrętu w lewo, aby obsłużyć znacząco większy ruchu na powyższych relacjach.

Na dalszych etapach przebudowy zmieni się też organizacja ruchu od mostu Królowej Jadwigi. W obie strony wytyczone zostaną buspasy. Autobusy będą poruszały się po torowisku, oddzielnym pasem w stosunku do samochodów. Po obu stronach wytyczone też zostaną drogi rowerowe. Specjalny pas dla autobusów wytyczony zostanie również na ul. Piłsudskiego. Będą to rozwiązania tymczasowe, na czas prowadzonych prac na rondzie.

W późniejszych etapach czasowo zamknięte będą ulice: Kórnicka, św. Rocha. Szerzej będziemy informować o tych zmianach wraz z postępem prac i zgłoszeniami kolejnych czasowych organizacji ruchu.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana P0061 wła II w pierwszym kwartale 2021 r. W tym samym roku prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Krzywoustego 2212wtedy także zmieni się organizacja ruchu tak, by możliwy był częściowy przejazd tramwajów. Zakończenie wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na marzec 2022 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony