Partnerzy serwisu:

Poznań rozpisuje przetarg na 37 elektrobusów

Witold Urbanowicz 20.01.2020

Poznań rozpisuje przetarg na 37 elektrobusów
fot. MPK Poznań
MPK Poznań rozpisało zapowiadany przetarg na 37 elektrobusów, w tym 31 pojazdów 12-metrrowych i sześciu przegubowych. Dostawy zaplanowano na jesień 2021 r. Szacowana wartość zamówienia to 92,41 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 37 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich o napędzie elektrycznym. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje 31 pojazdów o długości 11,5-12 m, a druga – sześciu pojazdów o długości 17,5-18 m. Szacowana wartość zamówienia to 92,41 mln zł netto.

Konstrukcja nadwozia pojazdu ma być wykonana ze stali. Wysokość podłogi określono na 320-390 mm, przy czym dopuszcza się do 470 mm nad II bądź II i III osią, bez stopni poprzecznych we wnętrzu pojazdu. W pojazdach przewidziano wentylację, ogrzewanie i klimatyzację. Założono ogrzewanie gorącym płynem niskokrzepnącym, hybrydowe (ogrzewanie elektryczne wspomagane agregatem grzewczym zasilanym paliwem płynnym). Ponadto przewidziano ogrzewanie dodatkowe w postaci urządzenia podgrzewania cieczy niskokrzepnącej. Wyposażenie obejmuje system zliczania pasażerów, żółte rurki, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, miejsce pod router wi-fi, kasowniki, tablice informacji pasażerskiej, monitoring. Pojazdy powinny móc przejechać min. 90 km bez ładowania. Założono ładowanie za pomocą plug-in i pantografu. Przewidziano ogranicznik prędkości 70 km/h.

Pojazd 12-metrowy musi pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym min. 20 na miejscach siedzących, z czego sześć będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 Pojazd powinien posiadać silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW oraz baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (High Power) o pojemności minimum 100 kWh, wyposażone w system ogrzewania i chłodzenia. 

Pojazd przegubowy musi pomieścić min. 110 pasażerów, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących, z czego 10 będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2-2, z czego pierwsze – otwierane pneumatycznie do wewnątrz, a pozostałe odskokowo-przesuwne. Ponadto pojazd ma być wyposażony w silnik bądź silniki elektryczne o mocy sumarycznej min. 200 kW oraz baterie trakcyjne wykonane w technologii LTO (High Power) o pojemności minimum 145 kWh, wyposażone w system ogrzewania i chłodzenia.

Termin składania ofert mija 20 lutego. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały dostawę co najmniej 15 autobusów elektrycznych bądź trolejbusów (dla zadania 1) i trzech elektrobusów bądź trolejbusów (dla zadania 2). O wyborze w obu przypadkach decydują cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (22%), warunki gwarancji i serwisu (10%), gotowość techniczna (8%). W kryteriach technicznych punktowane będą rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego (preferowany napęd z wykorzystaniem silników elektrycznych asynchronicznych umieszczonych w osi napędowej), trzyczęściowa szyba czołowa, zastosowanie technologii SiC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem, powierzchnia niskiej podłogi, trzyczęściowy zderzak przedni, palność materiałów użytych wewnątrz autobusów, wytrzymałość konstrukcji nośnej, Zużycie energii elektrycznej w kWh na 1 km przebiegu. Wymagana jest gotowość techniczna na poziomie min. 90%.

Dostawy pojazdów 12-metrowych mają rozpocząć się po 16 września 2021 r. i trwać do końca listopada 2021 r., natomiast dostawy pojazdów przegubowych zaplanowano w I połowie września 2021 r. Nowe autobusy będą kierowane na linie nr 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony