Partnerzy serwisu:

Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju

Witold Urbanowicz 28.08.2020

Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju
mat. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyły oferty w przetargu na projekt i budowę węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku Poznań Janikowo. Istotnym elementem będzie bezkolizyjny przejazd pod torami. O zamówienie wycenione na 90 mln zł ubiega się pięć podmiotów.

Przedmiotem przetargu jest budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku kolejowym Poznań Junikowo na granicy Poznania i Plewisk. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.

Jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie, w ramach przedsięwzięcia przewidziano budowę bezkolizyjnego przejazdu pod torami linii kolejowej nr 3. Zostanie wybudowany dwuprzęsłowy wiadukt kolejowy, z równoległą kładką pieszo-rowerową nad poprowadzoną w zagłębieniu ul. Grunwaldzką.

Ponadto przy stacji kolejowej Poznań Junikowo powstanie węzeł przesiadkowy. Pętla autobusowa w rejonie peronu kolejowego umożliwi szybką przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami. Powstanie budynek poczekalni wraz z toaletami dla pasażerów komunikacji publicznej. Na wspólnym peronie autobusowo-kolejowym (od strony Poznania) zlokalizowana zostanie wiata peronowa o długości 76 m. Uzupełnieniem węzła transportowego będą parkingi typu "parkuj i jedź" dla samochodów i rowerów. Przewidziano miejsce dla ok. 190 samochodów. Na ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej, powstanie ok. kilometrowa droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

Niestety, projekt nie zakłada przedłużenia linii tramwajowej, oddalonej od węzła o ok. 800 m. Założono natomiast pozostawienie rezerwy na pętlę tramwajową będącą przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej z pętli Junikowo, oddalonej od węzła o ok. 800 m.

W czwartek (27 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła powiązana kapitałowo z miejskimi spółkami firma Tormel, która wyceniła prace na 92,7 mln zł brutto. Budimex jest gotów wykonać prace za 95,6 mln zł, a Strabag za 98,1 mln zł. Trakcja wyceniła prace na 97,6 mln zł, a Torpol – na 104,6 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (30%) oraz skrócenie terminu wykonania dla etapu I (10%). Wszyscy zaproponowali jednak 72 miesiące gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji o 60 dni. Całość ma zostać wykonana do końca kwietnia 2023 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony