Partnerzy serwisu:

Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 03.06.2020

arrow
arrow
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
mat. PIM
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznań: Lokalne firmy przebudują torowisko na Wildzie. Przetarg rozstrzygnięty [wizualizacje]
Poznańskie Inwestycje Miejskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ok. kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Zamówienie trafi do firm Tormel i Terlan, które są w stanie wykonać prace za niespełna 85 mln zł brutto.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa torowisk tramwajowych w ul. Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od stacji paliw przy ul. Wierzbięcice (na wysokości Topolowej) do skrzyżowania Krzyżowej i Kilińskiego. Dodatkowo założono przebudowę układu drogowego wraz z całą infrastrukturą, a także modernizację stacji prostownikowej Pamiątkowa. Przebudowany zostanie też węzeł rozjazdowy przy ul. Górna Wilda. Pracami objęty zostanie ok. kilometrowy odcinek torowiska.

Wymiernym efektem prac będzie wydzielenie torowiska z ruchu ogólnego (z wyjątkiem rejonu rynku Wildeckiego). Przewidziano zieloną nawierzchnię. Ponadto przystanki Św. Czesława" zostaną wyniesione (tzw. wiedeńskie). Przy rynku Wildeckim – w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda – przystanek będzie miał formę antyzatok. Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Poza tym sieć trakcyjna zostanie zdjęcia z budynków. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął pod koniec kwietnia. O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów. We wtorek 2 czerwca postępowanie zostało rozstrzygnięte. Prace wykona lokalne konsorcjum firm Tormel i Terlan (spółki zależne poznańskich wodociągów Aquanet), które złożyło najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 84,842 mln zł brutto. Jednocześnie z przetargu wykluczono najdroższą ofertę, którą złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones i Coalvi.

Na realizację całego zamówienia przewidziano 630 dni, czyli ok. 21 miesięcy. Jak zapowiadają Poznańskie Inwestycje Miejskie, przedsięwzięcie zostanie skoordynowane w 2021 r. z planowanymi przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony