Partnerzy serwisu:

Powstanie parking przesiadkowy Warszawa Jeziorki

Redakcja 13.07.2020

Powstanie parking przesiadkowy Warszawa Jeziorki
mat. ZTM Warszawa
Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na projekt i budowę parkingu „parkuj i jedź” przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki. Wykonawca ma 540 dni na realizację inwestycji.
W piątek, 10 lipca, została podpisana umowa na zaprojektowanie i wybudowanie parkingu przesiadkowego „parkuj i jedź” przy stacji kolejowej Warszawa Jeziorki na linii radomskiej, w sąsiedztwie ulicy Karczunkowskiej.

Zadaniem zwycięzcy przetargu, firmy Delta, jest zaprojektowanie i wybudowanie jednopoziomowego parkingu przesiadkowego na nie mniej niż 138 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami oraz nie mniej niż 40 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów. Na parkingu zostanie także zamontowane stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych.

Wykonawca zaprojektuje też układ paneli fotowoltaicznych oraz zaproponuje możliwości wykorzystania innych ekologicznych rozwiązań, takich jak ogrzewanie wody poprzez panele słoneczne, pompy ciepła i gruntowe wymienniki ciepła.

P+R Warszawa Jeziorki będzie dogodnym miejscem do przesiadek do pociągów i autobusów dla mieszkańców części Ursynowa oraz Piaseczna, Góry Kalwarii, Konstancina-Jeziorny, Tarczyna, Prażmowa i Lesznowoli.

Wykonawca na wykonanie projektu i budowę ma 540 dni, licząc od dnia podpisania umowy. Umowa opiewa na kwotę ok. 5,9 mln zł. Parking P+R Warszawa Jeziorki otrzymał dofinansowania z funduszy europejskich w wysokości 3,5 mln zł.

W Warszawie można korzystać z 16 parkingów „Parkuj i jedź”. Najnowszy – P+R Młociny IV został otwarty w lipcu 2018 r. Obecnie trwają prace nad budową 17. parkingu – na Białołęce, przy stacji kolejowej Warszawa Żerań.

Parkingi P+R codziennie umożliwiają przesiadkę do warszawskiego transportu publicznego ponad 4,3 tys. kierowcom samochodów oraz ponad 670 rowerzystom. Bezpłatnie mogą z nich korzystać osoby posiadające ważne bilety ZTM – krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz długookresowe (30- i 90-dniowe).

Dzięki parkingom „Parkuj i jedź” do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą martwić się, gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakość powietrza w stolicy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony