Partnerzy serwisu:

Powiat słupski kupuje niskopodłogowe autobusy. Z funduszu antycovidowego

Witold Urbanowicz 30.12.2020

Powiat słupski kupuje niskopodłogowe autobusy. Z funduszu antycovidowego
fot. MS
Powiat słupski ogłosił dwa przetargi na zakup łącznie 10 autobusów niskopodłogowych. Pojazdy miałyby trafić do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Słupsku.
Przed świętami powiat słupski ogłosił plan powierzenia całej komunikacji na 6 lat w trybie bezprzetargowym na okres sześciu lat od 1 stycznia 2022 r. Teraz samorząd rozpisał postępowania na zakup nowych pojazdów. – Polska powiatowa nie musi być wykluczona komunikacyjnie, przykład powiatu słupskiego pokazuje że można sobie radzić z rozwojem transportu nawet w trudnym, post PGR-owskim terenie, w jednym z największych obszarowo i najmniej zaludnionych powiatów. Powiat słupski jest powiatem który zamówił największą liczbę wozokm na swoich trasach w 2021 w ramach FRPA spośród wszystkich pomorskich powiatów i gmin – komentuje Piotr Rachwalski, prezes PKS Słupsk. – Nowe autobusy to spory zastrzyk taborowy w segmencie, w którym praktycznie nie ma zamówień na nowe pojazdy, bo od lat jedyne nowe autobusy kupuje tylko komunikacja miejska – dodaje.

Planowana siatka połączeń w powiecie słupskim


Przedmiotem jednego z przetargów jest dostawa czterech nowych autobusów podmiejskich – międzymiastowych z częściową niską podłogą. Zamawiający wymaga pojazdy o długości 7,8-8,1 m, mieszczących min. 40 osób, w tym 18 na miejscach siedzących. Dopuszczalne układy drzwi to 1-2, lub 2-2 lub 2-1 (jednoskrzydłowe o szerokości efektywnej 700 mm, dwuskrzydłowe – 1200 mm). Przewidziano silnik o mocy min. 120 kW.

Drugi przetarg dotyczy sześciu dużych autobusów międzymiastowych niskowejściowych. Zamawiający wymaga pojazdów o długości 12,5-13,1 m, mieszczących min. 80 osób, w tym 49 na miejscach siedzących (z czego 10 będzie stale dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Wymagany jest układ drzwi 1-2-0 (jednoskrzydłowe o szerokości efektywnej 700 mm, dwuskrzydłowe – 1200 mm), wszystkie pozbawione stopni, z wejściem na wysokości max 340 mm. Przewidziano silnik o mocy min. 230 kW.

W obu typach pojazdów poręcze mają być szare bądź niebieskie. Przewidziano klimatyzację i ogrzewanie wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika. Wymagany jest niezależny agregat grzewczy podłączony do układu chłodzenia silnika zasilany ON. Przewidziano silnik o mocy min. 120 kW. Wyposażenie obejmuje tablice elektroniczne, monitoring, router wi-fi dla pasażerów, system nagłośnienia, ładowarki USB.

Termin składania ofert w przetargu na cztery małe pojazdy mija 11 lutego. O wyborze decydują cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Pod uwagę brane będą liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, unifikacja producenta autobusu i silnika, długość gwarancji. Oferty na sześć dużych pojazdów można składać do 10 lutego. Kryteria wyboru to cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Pod uwagę brane będą ocena sposobu osiągnięcia standardu emisji spalin, liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, unifikacja producenta autobusu i silnika, długość gwarancji, materiały i technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusu.


Pojazdy małe (4) miałyby zostać dostarczone do końca września 2021 r., a duże do końca 2021 r. (przy czym pierwsze cztery powinny przyjechać do końca października). Zamówienie finansowane jest ze środków Powiatu oraz współfinansowane ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 dla jednostek samorządu terytorialnego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony