Partnerzy serwisu:

Powiat lubiński organizuje komunikację. Na początek 50 autobusów

Jakub Dybalski 21.03.2016

Powiat lubiński organizuje komunikację. Na początek 50 autobusów
Lubinfot. Gieroj, lic. GDFL
Starostwo powiatowe w Lubinie, jak każdy powiat zgodnie z nowymi przepisami, ma obowiązek zorganizować na swoim terenie transport publiczny. Stąd ogłoszony właśnie przetarg na trzyletnią obsługę transportu autobusowego. Powiat lubiński szuka przewoźnika z 50 autobusami.
Zamówienie jest spore, bo urzędnicy przeznaczyli na nie 112,5 mln zł. Jest też o tyle istotne, że jest jednym z pierwszych tego rodzaju w Polsce. Co więcej komunikacja w powiecie lubińskim, podobnie jak w samym Lubinie, ma być bezpłatna.

Zamawiający wymaga od oferentów dysponowania 50 autobusami podzielonymi na cztery grupy. Te określone symbolami A oraz A1 to 38 pojazdów 12-metrowych. Wśród nich 31 (w tym oba z podgrupy A1) muszą mieć całkowicie niską podłogę. Autobusy oznaczone jako A powinny pomieścić 85 osób, z czego 29 na miejscach siedzących. Dwa opisane jako A1 mają mieć minimalną pojemność określoną na 75 pasażerów, ale za to 39 na miejscach siedzących. W tym przypadku wystarczy też dwoje drzwi, choć pozostałe autobusy w kategorii A muszą mieć ich troje.

W kategorii B chodzi o 7 pojazdów 9-metrowych (minimum 8,9 m długości), które pomieszczą 55 osób z czego 22 na miejscach siedzących. Sześć z nich musi mieć częściowo niską podłogę. Częściowo niską podłogę musi też mieć pięć pojazdów oznaczonych literą C (o długości minimum 6,9 m). Te z kolei mają pomieścić 28 osób i mieć minimum 12 siedzeń.

Wszystkie autobusy muszą mieć wydzielone miejsce na wózek dziecięcy lub inwalidzki. Muszą też spełniać normę emisji spalin Euro 3. Nie muszą być fabrycznie nowe, a nawet urzędnicy powiatowi dopuszczają dość wiekowe pojazdy. Powinny zostać wyprodukowane najwcześniej w 2006 r. (dopuszcza się cztery pojazdy o dwa lata starsze), ale ich średni wiek nie powinien przekroczyć 8 lat.

Od oferentów wymaga się doświadczenia w postaci zrealizowanej w ciągu ostatnich trzech lat usługi, trwającej nieprzerwanie przez minimum dwa lata, polegającej na wożeniu pasażerów w wymiarze minimum 200 tys. wozokilometrów miesięcznie.

Kryteria oceny ofert, które można składać do 8 kwietnia są dwa. Cena będzie brana pod uwagę w 95 proc. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za przystosowanie pojazdu do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością ruchową, przez co zamawiający rozumie po prostu pojazdy z niską podłogą. Zgodnie z dokumentacją musi ich być co najmniej 42. Za każdy kolejny, przewoźnik zyska wyższą notę końcową.

Zamawiający przewiduje, że cała umowa, przewidziana na okres od 1 lipca 2016 r. do końca czerwca 2019 r., obejmie ok. 10 mln wozokilometrów (9,83 mln wozokilometrów), z czego autobusami A i A1 trzeba będzie zrealizować prawie 7 mln wozokilometrów, a autobusami B i C nieco ponad 1,4 mln wozokilometrów.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony